اتاق فرار خط سفید شهر کرج اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

مهم اینه که بازیکن در جریان بازی نتیجه تلاش ها شو ببینه و بازی یه بازخورد مستقیم و فوری داشته طراحی معما در اتاق فرار باشه. فراموش نکنید که هر کدام مراکزی که بازی اتاق فرار را ارائه می دهند قوانین خاص خودشان را دارند که لازم است قبل از رزرو بلیط آن ها را مطالعه کنید. در چندسال اخیر تعداد بهترین اتاق فرار در اردبیل و دیگر شهرها روند تصاعدی داشته و اینسرگرمی طرفداران وفادار خودش رو پیدا کرده است.

سناریوی جذاب از ویژگی های یک اسکیپ روم خفن است

سرنخ ها باید مکمل هم و در ادامه یکدیگر قرار گرفته باشند آماتور ترین روش سرنخ دهی ارائه مستقیم آنها به بازیکن است باید مشخص باشد هر سرنخ مرتبط با کدام معما می باشد. ارتباط بین این سرنخ و معما یکی از ویژگی های اتاق فرار خفن است. از جمله سوالات رایج در این حوزه این می باشد که طراحی و ساخت اسکیپ روم چقدر زمان میبرد؟ مدت زمان ایده پردازی و طراحی سناریو، آماده سازی محیط و دکوراسیون و هوشمند سازی تا حد زیادی تابع شرایط می باشند. در حالت کلی می توان گفت از ابتدایی ترین گام ها تا بهره برداری نهایی چندین ماه تا یکسال ممکن است طول بکشد. اتاق فرار ( اسکیپ روم ) ، سرگرمی بسیار مهیج و حیرت انگیزی است که برای کسانی که عاشق چالش ذهنی، غوطه‌وری در متن قصه، و همکاری تیمی هستند ، تفریح بسیار خوبی به حساب می آید . مخاطب این تفریح معمولا جوانان هستند و انواع اتاق فرار در جهان و اخیرا هم در ایران برای پر کردن وقت همراه با ترشح آدرنالین ، ساخته شده و طرفداران خاص خود را دارد .

حال چگونه باید تم و سناریو را انتخاب کرد؟

اتاق فرار نیز به عنوان بازی گروهی با به همراه داشتن چالش‌های مختلف و محدودیت زمانی ایجاد شده، جذابیت بیشتری را به آن بخشیده است. از طرف دیگر پس از 18 سال شروع ساخت اتاق فرارهای مختلف، امروزه علاقه‌مندان دیگر محدود به انتخاب یک سبک و یک اتاق نیستند و می‌توانند از بین بیش از 50 هزار اتاق فرار موجود در سراسر جهان یکی را مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایند. از گذشته تا به امروز انسان‌ها به دنبال پیدا کردن سرگرمی‌های مختلفی بوده‌اند. در کل دو دسته عناصر هستن که تو طراحی دکور خیلی مهمن، دسته اول عناصری هستن که در خدمت زیبایی شناسی بازی هستن و قراره اتاق رو چشم نواز کنه که بهتره استانداردهای هنری ژانر رو داشته باشه.

یک سناریوی جذاب این امکان را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. مجموعه اتاق فرارهای اسکیپ‌می با همفکری و همکاری فارغ‌التحصیلان مدرسه علامه حلی تهران در ۱۸اردیبهشت۱۳۹۵ تاسیس شده است. داستان بازی به قتل یک تاجر اصفهانی با نام داریوش راستگو مربوط است که تیم شما باید تمام تمرکز خود را به کار بگیرد تا در ۶۰ دقیقه بتوانید قاتل را پیدا کند. اگر علاقه به بازی با سبک کارآگاهی دارید این اتاق فرار با محیط متفاوت خود می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. این بازی که روی موبایل و کامپیوتر انجام می‌شود، دقیقا شبیه اتاق فرار واقعی ساخته شده است که شما با حل معماهای مختلف و به‌دست‌آوردن اطلاعات، راهی برای خروج از اتاق خیالی پیدا می‌کنید. باتوجه‌به جلوه‌های ویژه، امکانات دیجیتالی و همچنین شیوع ویروس کرونا که بسیار از اتاق‌ فرارها را در سراسر جهان تعطیل کرده است، نسخه مجازی این بازی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مخاطب‌های اتاق فرارهای تهران یا اسکیپ روم

اتاق فرار خط سفید شهر کرج اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

این بازی به صورت فضاهای متفاوتی از قبیل سلول های زندان، رستوران، هتل، کلبه دورافتاده و حتا ایستگاه های فضایی طراحی می شود. هر یک از این فضاها سناریوی خاصی دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند. در یک بازی اسکیپ روم به شما ماموریت فرار از زندان می دهند، در دیگری باید از دست یک قاتل زنجیره ای فرار کنید و در جایی دیگر در نقش کارآگاه به دنبال قاتل بگردید و …. اسکیپ روم دات آی آر یکی از زیر مجموعه‌های گروه سرگرمی آفلاین محسوب می‌شود. این گروه از تابستان ۱۳۹۴ با هدف طراحی و اجرای بازی‌های فکری، معمایی و اتاق فرار شروع به کار کرد. این مجموعه در سال ۱۳۹۵ اولین بازی اتاق فرار کشور را راه‌اندازی کرد و علاوه بر آن، بازی‌های شهری cityhunt و بازی‌های معمایی در فضای باز treasurehunt هم حاصل این گروه هستند.

  • این امر اهمیت کار تیمی و مکمل بودن اعضای تیم ها را بیشتر می کند.
  • قلم ابزاری است برای فرار از واقعیت، واقعیت تلخ زندگی روزمره که هر ثانیه با آن درگیر هستیم.
  • اگر صاحب‌خانه از کاری که می‌خواهید انجام دهید اطلاع نداشته باشد، قطعاً مجموعه را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.
  • این بازی با معماهای متفاوت و البته همراه با ترس و دلهره تجربه جالبی رو میتونه براتون رقم بزنه.
  • اسکیپ روم یا اتاق فرار نوعی بازی گروهی می باشد که بر اساس سناریوی از قبل طراحی شده اجرا می گردد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار