لیست قیمت هارد دیسک اینترنال خرید هارد داخلی کامپیوتر HDD

شایان ذکر است که چرخش سریع پلاتر‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو‌های مورد نظر خود را با سرعت بالا‌تری لود کرده و در وقت گرانبهای خود به خوبی صرفه جویی کنید. دیسک‌های فلاپی استانداردی برای ذخیره‌سازی دیسک شدند تا اینکه سی‌دی‌های قابل نوشتن و درایوهای فلش USB در اوایل قرن حاضر رایج شدند. اولین هارد دیسک خواندن/نوشتن برای کامپیوترهای شخصی در سال 1972 توسط Memorex منتشر شد. در سال 1980، بسیاری از شرکت‌های بزرگ به بازی HDD ملحق شدند و درایو ST-506 Shugart Technology تبدیل به فشرده‌ترین هارد دیسک موجود در آن زمان شد، با 5.25 اینچ با ظرفیت 5 مگابایت. در همین حال، IBM، IBM 3380 را منتشر کرد که اولین هارد دیسکی بود که 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می کرد.

این در حالی است که درایو‌های حالت جامد یا همان SSD ها که در جایگاه بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ طرفدار بیشتری دارند، هیچ قطعه متحرکی ندارند و در عوض از حافظه فلش NAND استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که هر‌چه تراشه‌های حافظه SSD بیشتر باشد، ظرفیت ذخیره سازی نیز به همان میزان بیشتر می‌شود. همانطور که اشاره کردیم هارد دیسک یک قطعه سخت افزاری درون هر سیستم کامپیوتری می باشند که با توجه به حجم و میزان حافظه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند داده ها و اطلاعات را ذخیره سازی و نگهداری نمایند. هارد دیسک ها معمولاً در دو نوع اینترنال و اکسترنال موجود می باشند که هر کدام از آنها نیز به نوبه خود از لحاظ تکنولوژی و عملکرد دارای دو نوع HDD و SSD هستند که می توان با توجه به نوع کارایی که دارند مدل مورد نظر را انتخاب نمود.

  • اگرچه به طور کلی اعتقاد بر این است که SCSI منسوخ شده است ، اما SCSI را هنوز هم می توان در بعضی از کامپیوتر های سطح پایین یافت.
  • برای خارج کردن خود درایو باید پیچ دیگری را باز کنید و آن را اندکی به سمت بالا بکشید و سپس آن را با اندکی فشار از اتصال ساتای خود جدا کنید.
  • هارد دیسک اصلی تقریباً به اندازه دو یخچال بود که در مجموع 50 صفحه 24 اینچی با سرعت 1200 دور در دقیقه می چرخیدند.
  • سرعت انتقال اطلاعات در قسمت داخلی در بازه ۴۴٫۲ مگابایت در ثانیه تا ۷۴٫۵ مگابایت در ثانیه تغییر می‌کند و این در حالیست که سرعت انتقال اطلاعات در واحدهای خارجی ۷۴٫۰ مگا بایت در ثانیه تا ۱۱۱٫۴ مگا بایت در ثانیه متغیر است.
  • اگر می‌خواهید درایو جدید را در کنار درایو قدیمی به سیستم اضافه کنید، فرایند کار کمی پیچیده‌تر خواهد بود.

لیست قیمت هارد دیسک اینترنال خرید هارد داخلی کامپیوتر HDD

در مقابل نحوه اتصال و نوع انتقال اطلاعات هارد اینترنال بسیار متفاوت تر است و
به آسانی انتقال اطلاعات هارد اکسترنال نیست. هاردهای دسکتاپ معمولا گزینه مناسبی برای حمل نیستند و
به همین دلیل هارد اکسترنال دسکتاپ در میان انواع هارد اکسترنال های موجود طرفداران کمتری دارند. هارد اینترنال یا همان حافظه داخلی کامپیوتر قطعه ای است که به مادربرد کامپیوتر متصل است و
به کاربر این امکان را می دهد تا تمام فایل ها و داده های خود را روی آن ذخیره کند. SATA مخفف Serial ATA بوده و درگاهی است که اطلاعات به صورت سریال (پشت سر هم) منتقل می شوند. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط ساتا برابر ۱۵۰ مگابایت در هر ثانیه (۱۵۰MB/s) است. اگر مادربورد شما رابط ساتا داشته باشد، حتماً هاردی با همین رابط بخرید.

به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز داریم؟

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. اگر به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم علاقه دارید، با بهترین هدفون‌ها تا 2 میلیون آشنا شوید. اگر از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، بهترین شارژر شیائومی برای شما نوشته شده است. اگر به انجام بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، بهترین کامپیوتر گیمینگ را بخوانید.

هارد دیسک چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگامی‌که بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ را باز کنید، یک وسترن دیجیتال WD40EMRX-82UZ0N0 پیدا خواهید کرد که با نام WD Red شناخته می‌شود. این روز‌ها که با حجم زیادی از اطلاعات رو‌به‌رو هستید و نگهداری از آن‌ها را امری مهم قلمداد می‌کنید، می‌توانید با دریافت بهترین هارد دیسک اطلاعات خود را ایمن نگه دارید. در این صورت چه به دنبال افزایش فضای ذخیره سازی رایانه شخصی خود یا ارتقا فلش درایو‌ها باشید و چه به یک هارد دیسک خارجی برای لپ تاپ خود نیاز داشته باشید، انتخاب یک هارد دیسک درجه یک و با کیفیت بالا بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. به هر حال فایل‌های شخصی بسیار مهم هستند و اگر در انتخاب هارد دیسک به جای کیفیت به قیمت ارزان آن توجه کنید، ممکن است پشیمان شوید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل دش‌درایو دیوربل HD650 ظرفیت 2 ترابایت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار