عیار آمار سفر به ایران-irantoursguide

از بین گردشگران خارجی، عراقی‌‌ها در رتبه اول و پس از آن گردشگران ترکیه، پاکستان، جمهوری آذربایجان و کویت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. سایر کشورها نیز سهم ۲۹ درصدی از کل گردشگران ورودی به ایران در سال ۲۰۲۱ داشته‌‌اند. درصورت اجرا نشدن مفاد این دستورالعمل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دارای مجوز، وزارت گردشگری مطابق مقررات اقدام می‌کند. از شهرهای ازمیر، آنکارا، وان و استانبول در ترکیه می‌توان با قطار وارد ایران شد.

خانم هریس افزود که «دولت ما به ایستادگی در برابر یهودستیزی و ترویج نفرت، ادامه خواهد داد». انتقاد آن‌ها به طور تلویحی متوجه دونالد ترامپ نیز بود که ده روز پیش از آن در اقامتگاه خود میزبان این دو نفر بود. شباک مسئول مراقبت از جان مقامات اسرائیل در سفرهای خارجی آن‌ها نیز هست. در ادامه تجمع‌ها افزایش یافت و اعتراض‌هایی که شعار آن «تست کرونا نمی‌خواهیم ما گرسنه‌ هستیم» و «نه به قرنطینه، ما آزادی می‌خواهیم» بود در گوشه و کنار چین به راه افتاد. گرو‌ه‌های ایرانی- آمریکایی نیز که برای حمایت از جنبش اعتراضی جاری ایران فعالیت می‌کنند، از تصاویر انتشار یافته خانم شیا با حجاب ابراز خشم کردند. یک مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا به سایت واشینگتن فری‌بیکن گفت در حالی که معترضان در ایران علیه نمایش‌های مذهبی ظالمانه تظاهرات می‌کنند، رفتار سفیر در لبنان، تلاش دولت آمریکا در حمایت از معترضان ایران را تضعیف می‌کند.

پوشاندن مقداری از موی سر برای بانوان گردشگر در ایران لازم است. بهتر است بانوان گردشگر جهت احترام به فرهنگ جامعه میزبانشان، در کیف دستی خود روسری یا شال به همراه داشته باشند تا برای تهیه آن در فرودگاه دچار مشکل نشوند. اگر روسری به همراه نداشته باشید، اتفاق خاصی، جز صرف کمی زمان و هزینه برای خرید آن از فروشگاه نمی‌افتد. با این حال حجاب ایرانی با آنچه در بعضی کشورها اعمال می‌شود، تفاوت چشمگیری دارد و متنوع و رنگارنگ است. هر نوع پوششی که چندان نازک نباشد و دست‌ها و پاها و موی سر را بپوشاند، مصداق حجاب ایرانی تلقی می‌شود و هیچ محدودیتی از نظر انتخاب رنگ و طرح لباس وجود ندارد.

ضرب المثل “سلام، سلامتی می‌آورد”، اهمیت سلام کردن را در فرهنگ ایرانی نشان می‌هد. مهمترین نکاتی که در سفر به ایران به آنها نیاز دارید را در این صفحه می‌توانید بخوانید. ما تلاش کرده‌ایم تا به مهمترین دغدغه‌های ذهنی شما و حیاتی‌ترین اطلاعاتی که نیاز دارید پاسخ دهیم. این که وارد مغازه ای می شوید و می توانید فارسی بخوانید و بشمارید به شما کمک زیادی خواهد کرد. دلیلش هم این است که قیمت ها را متوجه می شوید و مغازه دار از این که یک خارجی می تواند به زبان آن ها صحبت کند بسیار خوشحال می شود.

عیار آمار سفر به ایران-irantoursguide

برای افرادی که جهت سفر به ایران پکیج تور می‌خرند، هزینه بلیت روی پکیجی که خریده‌اند حساب می‌شود. افرادی که قرار است به تنهایی به ایران سفر کنند باید بدانند که هر ایرلاینی نرخی متفاوت برای سفر هوایی به ایران ارائه می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که مبدا سفرتان، یعنی شهری که قرار است از آنجا به ایران بیایید نیز در تعیین هزینه بلیت به ایران موثر است. همچنین اگر بیش از حد استانداردی که هواپیمایی‌ مورد نظرتان به عنوان وزن برای چمدان همراه مسافر در نظر گرفته است، بار و بندیل همراه خودتان بیاورید، باید هزینه‌ای با عنوان جریمه اضافه بار بپردازید که در همه دنیا و همه پروازها رایج است و مختص ایران نیست. در زمانی که میل جمعی و جهانی برای سفر بیشتر است، مثلا تعطیلات کریسمس و همچنین عید نوروز در ایران، باید هزینه بیشتری بابت بلیت بپردازید. گردشگران اروپایی بعد از گذراندن چند روزی در روزگار ایران اسلامی، احتمالا مایل خواهند بود چند روزی نیز سری به روزگار ایران پیش از اسلام بزنند.

کاخ سلطنتی، موزه سلاح های قدیمی و باغ ایرانی در مجموعهگلشن قرار دارند و آماده میزبانی از عموم بازدیدکنندگان هستند. صنعت گردشگری ایران به اعتراف مسئولان پیش از شیوع پاندمی کرونا هم وضعیت چندان مطلوبی نداشت. به گفته فعالان گردشگری، مشکلات سیاسی چون برجام، ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و اعتراضات آبان ۹۸ هم به این صنعت ضربه زده‌اند. بنا بر این مصوبه، کلیه اتباع خارجی از روز شنبه چهارم دی‌ماه، فقط با پروانه اقامت معتبر، ویزای تحصیلی، ویزای حق کار، ویزای درمانی یا روادید سرمایه‌گذاری اجازه ورود به ایران را دارند. هم شهروندان ایرانی و هم مسافران مجاز باید هنگام ورود، گواهی دو دوز واکسن یا گواهی تست منفی پی‌سی‌آر در فاصله ۷۲ تا ۴۸ساعت قبل از مسافرت را ارائه دهند. ایران ورود مسافر از هشت کشور آفریقایی و چهار کشور اروپایی را برای ۱۵ روز ممنوع کرده است.

راه آهن شمال به جنوب ایران با پل تاریخی ورسک شهرت جهانی دارد و در جنگ جهانی دوم به صورت غیرمستقیم نقش آفرینی کرده است. همچنین شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید ایستگاه‌های قطار سوادکوه، گدوک، دوگل، ورسک، سرخ‌آباد، تیرتاش و میرجاوه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. این محدودیت و ممنوعیت‌های سفر به ایران، در شرایطی اجرا می‌شود که دو ماه پیش، صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی به کشور، از سر گرفته شد. عدم صدور ویزا به اعتقاد تورگردان‌ها باعث می‌شود بخشی از بازار گردشگری ایران از دست برود.

این شعریست که حافظ در وصف شهر شیرازکه به شهر عشاق شهرت دارد سرود. جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری هم دارد که دیدارشان بر هر گردشگری واجب است. می توانید برای آشنایی با تاریخ کشور ایران بازدیدتان را ازتخت جمشید و پاسارگاد که خارج از شهر شیراز هستند شروع کنید. ایران کشوری زیبا و کهن، که زمانی بزرگترین امپراطوری جهان را داشته است و در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه قرار دارد . کشور ایران از شمال به جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و دریای خزر، از شرق به افغانستان و پاکستان، از غرب به ترکیه و عراق و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می شود که خلیج فارس و دریای عمان از مهم ترین مناطق استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

پول در سفر به ايران

طبق بیانیه، بر خلاف آلمان که در آن آزادی بیان حاکم است، پست‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی و یا حتی یادداشت‌های شخصی‌شان ممکن است توسط جمهوری اسلامی به عنوان «تهدید علیه امنیت ملی»، «تروریسم»، یا «افساد tips for tourists in Iran فی‌الارض» تفسیر شود. اتباع کشورهای مصر، گرجستان، بولیوی،آذربایجان، ترکیه، لبنان و سوریه میتوانند بدون ویزا ایران و فقط با داشتن گذرنامه معتبر، مهر ورود بهایران را دریافت کنند. پل خواجو، پل زیبایی که با اسامی رکن الدین، شاهی، حسن آباد و تیموری نیز شناخته شده و درست شرق پل معروف دیگری به نامسی و سه پلقرار گرفته است. در وسط این پل که به زمان شاه عباس دوم بازمی گردد، ساختمانی قرار دارد که برای اقامت موقتی شاه و خانواده اش تعبیه شده و بهبیگلربیگی شهرت دارد. پیاده روی روی این دو پل شما را با تاریخ شهر اصفهان آشنا خواهد کرد. بعد از بازدید از خانه های تاریخی و قدیمی شهر تهران، از برج میلاد، سازه ی غول پیکر ایرانی دیدن کنید.

  • از بعضی از کشورهای همسایه می‌توان از طریق قطارهای بین المللی به ایران سفر کرد.
  • براي بازديد از مكان‌هاي خاص زیارتی مثل حرم امام رضا در مشهد، حضرت معصومه در قم و غيره پوشش خاصي براي بانوان به نام چادر نياز است.
  • بنابراين بهترين فصل بازديد از ايران به مقصد و هدف از بازديد شما از ايران وابسته است.
  • در طول این ۴ روز هم، احتمالا می‌خواهند به مکان‌های دیدنی تهران مانند درکه و دربند، باغ ملی، امامزاده صالح، برج آزادی، برج میلاد، بازار میدان تجریش و شهرری و امثالهم هم سری بزنند.
نگین فیروزه ای جهان یعنی شهر زیبای اصفهان که شهری باستانی در مرکز ایران است و بعد از تهران و مشهد، سومین شهر پر جمعیت کشورش نیز به حساب می آید. همین طور اصفهان، دومین شهر گردشگر پذیر بعد از مشهد است و سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. این شهر با داشتن معماری های زیبای اسلامی، کاخ ها، پل های سر پوشیده، مسجد ها و مناره های منحصر به فرد معروف اش باعث شد تا در فرهنگ ایرانی لقب نصف جهان را بر خود گیرد. چه اهل خرید لوازم و پوشاک سنتی باشید، چه اهل گردش و غرق شدن در آثار باستانی و تاریخی و همین طور کافه گرد، این شهر برایتان برنامه های ویژه دارد.

لینک‌های قابلیت دسترسی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار