ویدئو وال سه بعدی LED چیست و چگونه کار میکند؟

اولین قدم در مسیر شما برای سرمایه گذاری روی ویدئو وال باید در نظر گرفتن کاربرد آن و آنچه که در عملکرد آن برای شما مهم است، باشد. آیا سیستم شما به طور کامل پشتیبانی و محافظت میشود؟ اگر تلویزیون شهری یا سیستم ویدئو وال شما در محیطی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط چندین کاربر اداره میشود، شما به یک بستر نرم افزاری نیاز دارید که از گردش کار چند کاربر پشتیبانی میکند. درجه IP و حفاظت تابلوهای روان و تلویزیون های شهری ساخته شده در شرکت راویارالکترونیک IP65 میباشد و دربرابر گردوغبار و آب باران مقاوم می باشد.

شرکت آوانمانور با بیش از 6 سال سابقه کار، دارای حرفه ای ترین و قدرتمندترین تیم متخصص در زمینه نصب و راه اندازی انواع تلویزیون های شهری می باشد. ساخته می شود که از کنار هم قرارگرفتن انواع ماژول ال ای دی می توان تابلو روان و یا تلویزیون شهری در ابعاد مختلف و با توجه به کارایی که از تابلو LED انتظار می رود تولید و در اختیار مصرف کننده قرار داد. نحوه تشخیص پایه های ال ای دی و اس ام دی متفاوت می باشد و در نوع ال ای دی پایه کوتاه تر منفی و پایه بلندتر مثبت خواهد بود.

LED (دیود ساطع کننده نور) یا LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) دارای پروفیل های باریکی هستند که می توان آنها را به خوبی نصب کرد. چون ویدئو وال به روشهای منحصر به فردی نصب میشود، و این متخصصین در نصب، سرویس، نگهداری و تراز کردن صفحه نمایش عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین در کنار مواردی از قیبل مصرف بهینهتر انرژی و عدم افت کیفیت تصویر، این محصول را به یکی از جذابترین محصولات برای مراکز اداری، تجاری و تفریحی تبدیل کرده است. پرزنتیشن یکی از کاربردهای سیستم ویدئو وال است. این سیستم وظیفه انتخاب ورودی تصویر و تغییر اندازه تصاویر ورودی به اندازه نمایشگر را دارد.ویدیوپروسسور انواع مختلفی دارد و متناسب با رزولوشن نمایشگر و پورت های ورودی و خروجی متفاوت می باشد. برخی از کاربرد ها مانند آموزشی، دفاعی یا تولیدی ممکن است شامل نمایش محتوای با وضوح فوق العاده بالا باشند. نصب یا چیدمان نمایشگر ویدئو وال به فضای تلویزیون شهری مناسبی نیاز دارد. این محصول با توجه به قیمت مناسبی که دارد، تصاویری با کیفیت و واضح را به شما ارائه می دهد. بهترین لیست قیمت تابلو روان را در این سایت ببینید. از ویژگی های این تابلو می توان به کیفیت تصویر مناسب ، نور بسیار زیاد.

اگر نمایشگرها بر اساس نرم افزارهای مختلف هستند و یا نسبت های مختلفی دارند، اطمینان حاصل کنید که کنترلر نیز میتواند این مورد را مدیریت کند. برای خرید تابلو می توانید از فروشگاه آنلاین تابلو ایده ال ای دی استفاده نمایید یا در صورت مشکل با شماره های ۰۲۱۶۶۰۱۷۹۲۶ و ۰۹۱۹۷۹۸۳۹۵۰ تماس حاصل نمایید. این متخصصان فناوری میتوانند به شما در راه اندازی و ارائه راهحلهای صحیح برای نصب، کالیبراسیون و ترازبندی صفحه کمک کنند، محتوای ضعیف بهینه سازی شده را آزمایش و برطرف کرده و همچنین در صورت بروز مشکل در فناوری، پاسخگو باشند. رطوبت، درجه حرارت و لرزش شدید شرایطی هستند که وقتی سیستم ویدیو وال تحت این شرایط آسیب پذیر قرار می گیرد می تواند به سرعت دچار مشکل شود. 6 با 7 عدد پاور هر چند روز یک بار وقتی می خوام روشن کنم کلید کنتور میزنه بالا، چطور می تونم اتصالی رو پیدا کنم ، تا کلید کنتور بالا نزنه. اما این موضوع در ویدیو والها خیلی اهمیت داره، چراکه شما هزینهی زیادی رو برای خرید ویدیو وال متحمل شدین و تکرار این قضیه کار پرهزینهایه. قبل از خرید ویدئو وال، حتماً در نظر بگیرید که چه کسی از سیستم استفاده میکند، چه مشخصات خاصی لازم است و تا چه حد با سیستم آشنایی دارند.

اگر میخواهید تعداد زیادی از منابع محتوا را به طور همزمان نمایش دهید، حتماً یک کنترلر با مشخصات ورودی و خروجی به تعداد زیاد انتخاب کنید. در نسل جديد اين تابلوها، قابلیت چرخش 120 درجه دارند؛ يعني اگر شما از پهلو هم تالبلو را نگاه کنید قابل مشاهده است و لزومی به نگاه کردن مستقیم ندارد. آیا پرزنتیشن، محور اصلی کاربرد شما است؟ آیا شما به پردازشگر سیستم گرافیکی پیشرفته نیاز دارید؟ تابلو روان و ویدئو وال دو محصولی هستند که نمایش اطلاعات را برای شما ممکن میسازند. به همین دلیل تابلو روان که دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند، برای تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. برای دستیابی به جلوه­ی نمایش بهتر، سخت افزار نمایشگر، نیاز به دستیابی به کنتراست بهتر و محدوده دینامیکی بالا دارد، بنابراین نمایشگر LED در فضای باز که برای فناوری نمایش سه بعدی استفاده می­شود باید از روشنایی بالا و refresh rate بالایی برخوردار باشد.

بنابراین، تراکم پیکسل با توجه به اینکه با چه هدفی به نمایشگر ویدئو وال نیاز دارید، مشخص میشود. با توجه به تنوع ماژول های LED میزان جریان مصرفی هر ماژول را نمی توان اینجا بیان کرد اما در مورد ماژول های تک رنگ P10 با ابعاد پیکسلی ۱۶ در ۳۲ می توان گفت حداکثر جریان مصرفی هر ماژول ۲٫۷ آمپر است. از دیگر ویژگیهای SMD ها میتوان به رزولوشن بالاتر تصویر نسبت به نمونههای قدیمیتر ماژول اشاره کرد. به منظور ایجاد شرایط ارتباطی مناسب می توان از ویدیو وال ها در انواع سالن های جلسه استفاده کرد. نمایشگر های اجرا شده داخل سالن در شرایط متفاوت و ابعادهای گوناگون که خود آنها نیز دارای یک پروسه در نصب و راهاندازی و اجرا هستند و در نمایشگرهای با ابعاد مشخص و ثابت این اواخر همراه با نوعی اجرای متفاوت و کاملا مدرن که هم در هنگام نصب کار را راحتتر کرده و نمای نمایشگر اجرا شده در مساحت های بزرگ بسیار دقیق و دارای صفحه نمایشی کاملا مرتب و شفاف از نظر چینش و قرار گیری ماژول ها در کنار هم که نمایی خیره کننده را برای مخاطبین رقم خواهد زد… به لطف پیشرفتهای اخیر در فناوری، قیمت LED ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، این بدان معناست که صفحه نمایش LED اکنون در بسیاری از شرایط و صنایعی مقرون به صرفه است در حالیکه تا همین چند سال پیش از بودجه آنها خارج بود.

در میان تابلوهای روان، تابلوهای ال ای دی تمام رنگی به عنوان کاملترین نوع نمایشگر شناخته شدهاند، از آنها در پارکها و یا مکانهای عمومی استفاده میشود. ال ای دی های استفاده شده از نوع Super High Bright می باشد که در مطرح ترین کارخانه های جهان تولید و عرضه شده است . ال ای دی چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد؟ اکنون که آشنایی با قطعات تابلو روان به صورت کامل انجام شد و قطعات و اجزای مختلف تابلوهای ال ای دی متحرک شناسایی شدند نیاز است تا به خرابی های متداولی که ممکن است در این تابلوها به وجود آیند اشاره گردد. عموماً کنترلرهای تابلوهای روان به دو نوع آنلاین (Online) و آفلاین(Offline) تقسیمبندی میشوند. قبل از خرید هر نوع نمایشگر خاص، مطمئن شوید که فضای موجود چقدر است. مهمترین نکته که برای خرید ویدئو وال باید در نظر بگیرید این است که چرا از ویدئو وال استفاده میکنید و اهداف شما چیست؟ همانطور که همه شما می دانید، بر روی تلویزیون شهری هزاران ال ای دی وجود دارد. تابلوهایی مانند بیلبوردهایی که در میدانها و معابر شهری نصب شده اند ، تلویزیون های شهری که به تبلیغات عمومی می پردازند و سایر موارد مشابه جزء این گروه هستند.

اگرچه سالهاست که ویدئو والها در صنعت فعالیت میکنند، اما در دهه آینده، همه چیز در مورد دسترسی و قیمت مناسب برای ویدئو وال فراهم خواهد بود. اگر قرار است از ویدیو وال برای فعالیت های حیاتی استفاده شود، به یک نوع نمایشگری نیاز دارید که قابلیت اطمینان و ماندگاری بالایی داشته باشد. به نظر گیج کننده است، اما اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید نگران نباشید! میتوانید یا با استفاده از نمایشگر لمسی یا از طریق برنامهای در دستگاه تلفن همراه که با محتوای ویدئو وال هماهنگ است، تعامل را در ویدئو وال پیاده سازی کنید. اگر فضای نصب شما دارای پنجره های بزرگ یا نوری است که از سمت بالا می تابد، باید به سراغ نمایشگری بروید که روشنایی با چگالی بالا را فراهم میکند و تحت تأثیر نور اطراف قرار نمیگیرد. اگر قرار است نمایش پرزنتیشن، تصاویر یا هر برنامه دیگری به صورت آنلاین و در لحظه توسط اتاق کنترل مدیریت شود، برای کنترل محتوا به صورت زنده، شما به یک کنترلر ویدئو وال نیاز دارید که از این نوع تعامل پویا پشتیبانی کند. آیا شما میخواهید محتواهای از پیش برنامه ریزی شده را نمایش دهید یا نیاز به کنترل محتوا در هر لحظه دارید؟

به همین ترتیب، اگر صفحه در شب، یا هنگام خاموش شدن چراغ، بسیار روشن باشد، میتواند چشم بینندگان را خسته کند. اگرچه داشتن یک ویدئو وال تعاملی یک ضرورت نیست، اما میتواند تجربه فوق العادهای برای کاربر نهایی ایجاد کند و جذابیت رویداد را افزایش دهد. به عنوان یک هماهنگ کننده رویداد فنی، وظیفه شماست که تنظیمات ویدئو وال خود را از دید مخاطبان مورد نظرتان مشاهده کنید. فرض کنید شما یک پنل بیرونی 4 میلی متری دارید که به ازای هر پنج پنل به یک قطع کننده 20 آمپر نیاز دارد. اگر ویدئو وال شما به این مشخصات احتیاج دارد، به دنبال یک کنترلر یا موتور پشتیبانی کننده محتوا باشید که دارای سخت افزار گرافیکی تقویت شده سه بعدی باشد تا از عملکرد گرافیکی آن مطمئن شوید. پس اگر به جنبه تبلیغاتی و درگیرکردن مشتری به ویدئو وال نگاه میکنید، این گزینه پیشنهاد میشود. پس در نظر داشته باشید که پایه طراحی شده علاوه بر زیبایی حتما باید تحمل وزن سنگین تلویزیون را هم به دوش بکشد. تمامی مردم از جمله همکاران و تابلو سازان از سراسر ایران میتوانند کالاهای مورد نیاز خود در حوزه ال ای دی و تابلو های ال ای دی، بهصورت آنلاین از ال ای دی بانک تهیه و از مزایای ارسال سریع، ضمانت بهترین قیمت، ضمانت اصالت کالا و گارانتی واقعی برخوردار شوند.ال ای دی بانک همواره تلاش میکند پس از بررسی و مطالعه گزینههای مناسب، بهترین محصولات را از بهترین برندها انتخاب تا آنچه را که شایسته مشتریان گرانقدر ایرانی و منطبق بر رسالت این فروشگاه است عرضه کند.

آیا سیستم شما در برابر فشارهای محیطی آسیب پذیر است؟ شما باید چند فاکتور را در نظر بگیرید، از جمله انواع نمایشگر، نرم افزار، کنترلرها، یکپارچه سازی، پشتیبانی و موارد دیگر. اگر میخواهید ویدیو وال نصب کنید، مطمئن شوید که از ارائه پرزنتیشن پشتیبانی میکند. اگر میخواهید محتوای بصری را در بیش از یک ویدئو وال یا نمایشگر نمایش دهید، باید کنترلری را انتخاب کنید که بتواند چندین صفحه نمایش را با هم مدیریت کند. در حقیقت، مدیریت ابری و سایر ویژگیهای پیشرفته در حال حاضر در گوشه و کنار بازار ظاهر شدهاند که با پایین آوردن قیمت به بسیاری از سازمانها کمک میکنند تا از طریق نمایشگرهای سنتی در فناوری ویدئو وال سرمایه گذاری کنند و جلوه بصری بیشتری داشته باشند. تابلوهای led p13 به مرور جایگزین این نوع تابلوها شدند و باکمی تفاوت قیمت میتوانید از رزولیشن بالاتر تابلو فول کالرp13 یا چهاربرابر کیفیت بیشتر یعنی تابلو فول کالر p10 بهره ببرید. در هر شغل با هر تحصیلاتی هستید تابلو تبلیغاتی خودتان را،خودتان بسازید و حدودا 50% در هزینه ها صرفه جویی کنید و یا با گرفتن سفارش از مشتری کسب درآمد کنید.

با استفاده از همان تبلت سارا میتواند محتویات تعاملی را مثل نمایش وبسایت ها بر روی ویدئو وال نمایش دهد. اگر روشنایی به درستی تنظیم نشده باشد، نور مستقیم خورشید میتواند اثرات بسیار مخربی بر کیفیت مشاهده داشته باشد. اگر سیستم نمایش ویدیو وال را در دانشگاه، محیط شرکت یا فضای عمومی نصب میکنید، باید مطمئن شوید که از جذابیت کافی برخوردار است و در مرکز دیوار قرار گرفته است. اگر تجربه کافی در کار با نداشته باشید، ممکن است در نمایش محتوای خود به مشکلاتی بر بخورید، که فاجعه بار خواهد بود. نمایش تصاویر روی ویدئو وال که روشنایی کافی نداشته باشد، جذابیت تصاویر را از بین میبرد و باعث خستگی چشم میشود. آیا شما محتوای خود را روی چندین سیستم ویدئو وال یا نمایشگرهای کمکی به نمایش میگذارید؟ صفحه نمایش LED و LCD می تواند به صورت 24 ساعته و در کل هفته، برای سالها پشتیبانی کند و حتی شما را از به کار بردن منبع تغذیه اضافی یا بسیاری از تجهیزات هزینه بر نیز معاف کند. انتخاب نمایشگرها، می بایست مطابق با توانایی آن ها در نمایش جزئیات یا به زبان ساده رزولوشن و یا نوع سوژه مورد مانیتور باشد تا در کار نظارتی اپراتورها اختلالی ایجاد نگردد.

در حقیقت می توان گفت تلویزیون شهری یک نمایشگر بسیار بزرگ است که شامل لامپهای ریز ال ای دی (LED) می باشد. که در تلویزیون شهری های ایندور این امکان وجود دارد. تلویزیون های شهر که امروزه در جوامع مختلف به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر در سطح شهرها به چشم می خورد از نوع تابلوهای روان فول کالر یا رنگی بوده که تمامی رنگ ها در آن به کار برده شده و امکان پخش انواع تصاویر و فیلم های مختلف با قابلیت پخش صدا در آن وجود دارد که از سه رنگ قرمز و سبز و آبی RGB جهت تولید رنگ استفاده می کند . منبع تغذیه در رابطه با تلویزیون های شهری می تواند یک کامپیوتر، لپ تاب، دوربین، دی وی دی یا موارد مشابه باشد که تصاویر را روی نمایشگر به اجرا در می آورند. این نوع تابلو در سایزهای 7و9و11 سانتیمتر با رنگهای جیوه ای،طلایی و مشکی در بازار موجود است.لبه چلنیوم های اصلی ضخیم می باشد(2٫8 میلیمتر) و حروف ساخته شده بعد از ساخت استحکام زیادی دارد، مخصوصا حروف های درشت و بزرگ ، به همین خاطر تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می کنند.رنگ لبه های تابلو چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت و همیشه براق بوده و تغییر رنگ نمی دهد.حروف تابلو چلنیوم ساخته شده بروی ورق پی وی سی قرار می گیرد و دور آن راخط کشی کرده و توسط اره برقی برشداده به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیربراحتی قرار خواهد گرفت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار