همه چیز درباره ظرفیت باتری خودرو آمپر باطری | نکاس باتری

این شرکت باتری‌ سازی از قدیمی‌ترین شرکت ‌های تولید باطری ماشین ایرانی است که با فناوری اروپایی کار می‌کند. برنا باطری از بروزترین و تازه‌ ترین تکنولوژی‌ ها  و دستگاه‌ های ساخت اروپا برای تولید استفاده می کند. یکی از مواردی که هنگام تعویض باتری ماشین باید مورد توجه قرار گیرد، ابعاد آن است. باتری‌ ها با شکل ظاهری متفاوت، در سایزهای گوناگون و با ارتفاع متفاوت تولید می ‌شوند.

  • باتریهای قابل شارژ را می‌توان به دو دسته کلی اسیدی و بازی تقسیم‌بندی نمود که هر کدام براساس جنس الکترودهای مثبت و منفی به انواع گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • به عنوان مثال یک باتری A.h 60 باید حداقل شدت جریان استارت سرد A180 را تامین کند.
  • معمولاً باتری های مخصوص انواع ماشین های سبک و سنگین از 35 تا 230 آمپرساعت متغیر است.
  • ظرفیت باتری یا آمپر باتری ماشین به شما نشان می دهد که چقدر انرژی برای تامین انرژی سیستم های الکتریکی خودرو از جمله لوازم جانبی (زمانی که خودرو روشن نیست) در دسترس است.
یک نمونه معمول باتری قلیایی است که برای چراغ قوه و بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل استفاده می‌شود. باتری‌های ثانویه (قابل شارژ) با استفاده از جریان الکتریکی اعمال شده می‌توانند چندین بار تخلیه و شارژ شوند. ترکیب شیمیایی اصلی الکترودها را می‌توان با جریان الکتریکی معکوس، بازیابی کرد.

همه چیز درباره ظرفیت باتری خودرو آمپر باطری | نکاس باتری

هنگامی که موتور را متوقف می کنید ولتاژ در حالت استراحت باید به حدود 12.4 ولت کاهش یابد. انجام آزمایش بار، یک بررسی قابل اعتماد از سلامت داخلی باطری است. دستگاه تست بار یک تجهیزات تخصصی و در عین حال مقرون به صرفه است که برای تعیین ولتاژ تولید شده توسط باطری هنگام قرار گرفتن بار روی باطری استفاده می شود. اندازه گیری ولتاژ در مورد شارژ باطری به شما اطلاعات می دهد، اما یک شاخص دقیق از سلامت باطری نیست. به عبارت دیگر، ممکن است یک باطری شارژ کم داشته باشد (و در نتیجه ولتاژ کمی داشته باشد) اما همچنان یک باطری سالم باشد. جهت خرید آنلاین باطری ماشین پروتون جنتو و تعویض رایگان در محل کلیک کنید.

به عنوان مثال، یک موتور 4 سیلندر ممکن است به اندازه یک موتور 8 سیلندر بزرگتر به نیروی میل لنگ نیاز نداشته باشد. سازنده خودرو هنگام تعیین باتری ماشین اصلی تجهیزات (OE) همه این عوامل را در نظر می گیرد. پیشنهاد میکنیم به مقاله جلوگیری از خرابی باتری ماشین مراجعه بفرمایید و نکات مهم برای پیشگیری از خرابی باطری را رعایت نمایید. باتری برنا هم کیفیت مطلوبی دارد اما، سپاهان دارای طول عمر بیشتر و همچنین مدت زمان گارانتی تعویض طولانی تری است.

تاثیر باتری ضعیف بر شتاب خودرو

ظرفیت اسمی مطابق استاندارد EN برابر مقدار جریانیست که در جریان ثابت دشارژ می توان در ۲۰ ساعت از باتری گرفت به طوری که ولتاژ نهایی دشارژ در درجه حرارت ۲۷ درجه سانتی‌گراد برابر ۱۰.۵ ولت شود. در هنگام نصب باتری ماشین باید به نوع سیم کشی و محل سرباتری های مثبت و منفی دقت کرد. در صورت نصب اشتباه سرباتری ها به قطب های مخالف باتری، امکان وارد شدن خسارات زیادی هم به باتری و هم به سیستم های الکتریکی خودرو وجود دارد. لازم به ذکر است که در برخی از خودروهای خارجی محل سرباتری مثبت و منفی با خودروهای دیگر تفاوت دارد. برای این خودروها، باتری ماشین قطب معکوس یا قطب برعکس طراحی شده که محل قطب مثبت و منفی این باتری ها برعکس باتری های رایج است.

پربحث ترین ها

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار