نکات عالی سان تزو در مورد شلوار

رنگ هایی که نام برده شد جزو رنگ های جذاب برای آقایان نیست. بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند. در واقع نزدیک به هفتاد درصد مادرها میگویند که قبل از انتخاب جین مناسب ۴ عدد یا بیشتر را امتحان میکنند. به همین دلیل، برخی اوقات پوشیدن این شلوارها در سالنهای تاتر، رستورانها و یا مدارس ممنوع میگشت. شهرت فیلم «شورش بیدلیل» و محبوبیت شخصیت جیمز دین در این فیلم که شلوار جین به تن داشت در سال ۱۹۵۵ باعث شد تا جین به نماد روحیه ماجراجویانه و یاغیگری در بین نوجوانان و جوانان تبدیل و به سرعت همهگیر شود تا جایی که در برخی موارد صاحبان برخی رستورانها، کافهها و سالنها تئاتر ورود جوانان و نوجوانان جینپوش را ممنوع کرده بودند.

پس از اینکه اشتراوس ایده دیویس را پذیرفت، دو مرد این اختراع را به نام خود و در ۲۰ می ۱۸۷۳ به ثبت رساندند. شلوار و لباس جین هر ساله تنها در آمریکا تجارتی حدود ۲۰ میلیارد دلار است و از این جهت دارای اهمیت بسیاری است. اشتراوس و دیویس بعد از آن شرکت لیوایز را تأسیس کردند و حق انحصاری تولید جین را به مدت حدود ۳۵ سال در دست داشتند، اما با پایان این دوره برندهای معروف دیگری هم وارد بازار شدند که مشهورترین آنها شرکت لی است که بسیاری در ایران شلوار جین را با این نام میشناسند. این مطلب را از دست ندهید: راز “جیب کوچک شلوار لی” فاش شد! شلوار جین مام فیت، به سبک شلوار مام استایل است، اما تفاوتهای کوچک و در عین حال اساسی با آن دارد.

اما آنچه به نظر بسیاری از متخصصان مد و پارچه شلوار جین را به یک نماد و همهگیر تبدیل کرد؛ استفاده از این نوع لباس از سوی بازیگران در برخی از فیلمها در دهه ۵۰ و ۶۰ میلیاردی بود؛ مانند جیمز دین در فیلم شورش بیدلیل یا مارلون براندو در فیلم وحشی. پوشیدن شلوار جین در کشور در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی بیشتر همهگیرتر شده و در سالهایی (بین ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵) به مد اصلی پوشاک در کشور تبدیل شده بود. شلوارهایی که برای خرید آنها بین ۵۰ تا ۱۵۰ تومان پول پرداخت میکردند، اما در این بین هر چند تاکنون تحقیق جامعی روی پوشاک مدرن و ورود شلوار جین به کشور صورت نگرفته، ولی در آن سوی آبها کتابهای متعددی نوشته شده و تحقیقات مختلفی روی تاریخچه شلوارهای جین انجام شده است. چه شلوارهایی را میتوانیم در دستهبندی شلوار رسمی قرار دهیم؟ واژه «جین» بیشتر برای شلوارهایی با عنوان «جین آبی» به کار برده میشود که از سوی یک خیاط و یک تاجر به نامهای دیویس و لوی اشتراوس در سال ۱۸۷۳ به بازار معرفی شدند، ولی داستان جین را پیش از آن باید در شهر جنوای ایتالیا دنبال کرد؛ شهری در نزدیکی تورین که به خاطر پارچه کتان مخملی راه راهش که آن را جین مینامند، مشهور است.

این مدل قدیمی است و با توجه به فرهنگ امروزه کمی نامتعارف است. انواع مدل شلوار مردانه را میتوان به شلوار جین، شلوار کتان و شلوار پارچه ای دسته بندی کرد. کفشی که اگر رسمی است، واکس خور باشد و اگر کتانی است بتوان آن را راحت تمیز کرد یا مرتب شست. از بهترین مارک های لباس مردانه می توان به لاگوست، زارا، ورساچه، گوچی، لویی ویتون، آرمانی اشاره کرد. از رنگ های مشکی ، ابی، سرمه ای و… برگها در آب خیسانده میشوند و شروع به تخمیر میکنند تا گلیکوساید ایندیکان موجود در گیاه تبدیل به رنگ آبی نیلی شود.

عمدهترین اشتباهی که معمولا مردم موقع پوشیدن شلوار بگی انجام میدهند، پوشیدن پیراهن گشاد است و تقریبا هرچیزی که به تن میکنند، گشاد سایت topclothes است. میتوانید شلوار بگی را با ژاکتهای کوتاه یا بلند ست کنید. شلوار بگی در اصل برای کارگران و زندانیان طراحی شده بود. اصل همجواری: رنگهایی که در چرخ رنگ در کنار هم قرار میگیرند رنگهای همجوار یا هارمونیک هستند که با هم هماهنگی خوبی دارند و میتوان با استفاده از آنها یک استایل تکرنگ زیبا که مناسب آقایان شیکپوش است تهیه کرد مثلا کت و شلوار آبی تیره با پیراهن آبی روشن و یک گل بنفش در جیب کت. اگر اضافه وزن دارید بهتر است از شلوارهای بگ با رنگ تیره و یک تاپ یا تیشرت رنگ روشن استفاده کنید؛ تا اندام شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد.

اما اگر کمی اضافه وزن دارید و قدتان هم بلند است خوب است بدانید که شلوار جین مام استایل برای افراد چاق باقد بلند بسیار مناسب است چون که قسمت پهن کمر در شلوار مام استایل قسمت شکم و کمر شما را باریک تر نشان می دهد. از جمله پراستفاده ترین شلوارهای پارچه ای شلوارهای پارچه ای مام استایل و مام فیت می باشند. گر چه خرید جین به ظاهر پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما برای خرید مناسب که طرح و رنگ و اندازه آن از فاق تا دم پا، اصطلاحا fit شما باشد، باید وقت گذاشت. در غیر این صورت اگر باید جوراب به پا کنید، حتماً کفش بپوشید. برش شلوار اورسایز یا گشاد برای افراد پلاسسایز باید بدون ایجاد انحنای اضافه به صورت ساده و راسته با کمربلند (فاق بلند) باشد. بهترین نوع شلوار مردانه، شلوار راسته و کمر معمولی است که هیچوقت قدیمی نمیشود و از مد نمیافتد.

نکتهای که در مورد شلوار مام استایل و مام فیت باید درنظر بگیریم، هر دو یک مدل و یک فرم هستند. به همین خاطر شلوار مام استایل به طور کلی در قسمت بالایی بدن گشاد تر است. این نوع شلوار از ناحیه ران پا کاملا چسبیده است، اما در قسمت زانو، ساق پا و مچ پا آزادتر بوده و فضای تنفس بیشتری دارد. سپس از کمر تا مچ را اندازه بزنید. اما باید بدانید که اگر دور کمر شما باریک است و پاهای خوش فرمی دارید، این شلوار گزینه جذابی برای شما است. در مورد ست کردن لباس مشکی برای آقایان بیشتر بدانید. البته برخی از این نکات جنسیت نمیشناسد، همه باید رعایت کنند، به طور کلی این مقاله حاوی مطالبی است که خواندن آن مانع از غلط لباس پوشیدن و ست کردن های نادرست برای آقایان میشود. می توانید آنها را با کفش های مردانه، کالج ها و اسنیکرها ست کنید. شاید شما با خود بگویید من زیاد اهل پیروی از مد نیستم و برای انتخاب و ست کردن لباس هایم خیلی وسواس و حوصله به خرج نمی دهم. این در حالی است که در یک فضای موازی، دنیای مد برای آقایان نیز با قدرت در حال کار کردن است.

در دهه ۱۹۶۰، پوشیدن شلوارهای جین مقبولتر گشت و در دهه ۱۹۷۰ این نوع شلوارها تبدیل به پوشش عادی و رایج در آمریکا شده بودند. تفاوتهایی که اجازه پوشیدن شلوار اسلش در خیابان را صادر میکند ولی همچنان به شلوار راحتی برای ورود به خیابان اجازه نمیدهد. شلوارهای جین در ابتدا به صورت لباس کار کارگران معادن، مزارع و کاشفان طلا در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ در غرب آمریکا رواج یافت، ولی رفته رفته همهگیر شد و به شرق آمریکا و کمد لباس آمریکاییها در شهرهای بزرگ مانند نیویورک هم راه یافت. این پارچههای جین در قرنهای گذشته توسط دریانوردان این شهر به سراسر اروپا صادر میشد تا اینکه در اواخر قرن ۱۸ جاکوب دیویس خیاطی که همیشه از شرکت «لوی اشتراوس و شرکاء» پارچه میخرید، در نامهای به اشتراوس که تاجر پارچه و مقیم سانفرانسیسکو بود خواست تا در تولید و فروش لباسهایی که با پرچ محکم شدهاند با او همکاری کند. همچنین به برخی از پرسش ها و تردیدهای رایج مردان جوان اعم از اینکه آیا باید تی شرت داخل شلوار باشد یا خیر؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار