مجله بلورشناسی و کانی شناسی ایران | brassonline

همین‌طور نمونه‌های تولید شده مقادیر جذب رطوبت بالا داشتند و زاویه تماس متوسطی در حدود 60 درجه از خود نشان دادند. در سطوح ثابت نانوکریستال سلولز با افزایش مقدار گلیسرول زاویه تماس کاهش یافته است چرا که گلیسرول به‌عنوان یک ترکیب چند الکلی از خاصیت آبدوستی زیادی برخوردار است. در تیمارهای با سطوح پایین گلیسرول ازدیاد طول در نقطه شکست به زیر 5 درصد تقلیل یافته است. استفاده از گلیسرول به میزان 60 درصد و نانوسلولز به مقدار 4/4 درصد سبب تولید فیلم با ویژگی‌های مطلوب می‌شود. به‌کارگیری ژلاتین و کربوکسی متیل سلولز باعث تولید فیلم‌هایی گردید که از نظر نفوذپذیری نسبت به بخار آب و نم شوندگی سطوح نسبت به فیلم‌های خالص دارای ویژگی‌های بهبود یافته‌ای هستند. هیدروکلوئیدها یکی از فراوان‌ترین بیوپلیمرهای موجود در طبیعت هستند که در صنعت غذا به عنوان ترکیبات عملگرا به منظور کنترل ساختار،‌ بافت، طعم و افزایش انبارمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پایگاه‌های نمایه کننده

با توجه به نتایج روش‌های ضدمیکروبی دیسک دیفیوژن آگار و چاهک آگار، کمترین میزان قطر هاله عدم رشد مربوط به باکتری E. مطابق نتایج، نانوامولسیون اسانس گریپ‌فروت را می‌توان بعنوان ترکیب آنتی‌اکسیدان و ضدمیکروب طبیعی جهت کنترل واکنش‌های اکسیداسیون و رشد میکروارگانیسم‌های مولد فساد و پاتوژن استفاده نمود. محلول‌پاشی عناصر تغذیه‌ای، یکی از روش‌های افزایش عملکرد و کیفیت محصولات باغی است؛ به‌ این منظور، آزمایشی به‌شکل فاکتوریل در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی در یک باغ تجاری پانزده‌سالۀ انگور رقم بی‌دانۀ سفید انجام شد. تاک‌ها با سولفات‌کلسیم (صفر، 1 و 2 درصد) و سولفات‌روی (صفر، 5/0 و 1 درصد) طی دو مرحله در اواخر اسفند محلول‌پاشی شدند. وزن خوشه و عملکرد تاک‌های تیمار‌شده با کلسیم 1 درصد + روی 1 درصد بیشترین مقدار بود؛ به‌طوری‌که در مقایسه با تاک‌های شاهد 11/26 درصد افزایش معنا‌دار نشان داد. میزان مواد جامد محلول در تیمار روی 1 درصد به‌تنهایی بیش از دیگر تیمارها بود.

راهبرد شرکت های دارویی و ارزش افزوده اقتصادی

تمامی مقالات ارسالی به مجله مهندسی مکانیک مدرس از منظر دارا بودن اصول اولیه و قرارداشتن در چهارچوب موضوعات مجله مورد بررسی قرار می‌گیرند. مقالات واجد شرایط تحت فرایند داوری توسط حداقل 2 داور متخصص که توسط سردبیر و یا دبیران تخصصی انتخاب می‌شوند، قرار می‌گیرد. نشریه علمی پژوهشهای محیط زیست تحت شرایط و معیارهای مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY 4.0) منتشر می شود و دارندگان مجوز فقط در صورت استناد به مقاله منتشر شده اصلی SES می توانند آثار را کپی، توزیع، نمایش و ایجاد کنند. نشریه علمی پژوهشهای محیط زیست به عنوان یک مجله الکترونیکی با دسترسی آزاد منتشر می شود، بنابراین هیچ هزینه اشتراکی برای مخاطبان وجود ندارد.

سرچشمه مس

سه سال بعد در 20 تیرماه 1355 قانون تاسیس شرکت ملی صنایع مس ایران تصویب می‌شود و شرکت‌ سهامی معادن مس سرچشمه به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر نام خبر های صنایع اصفهان می‌دهد. در قانون تاسیس این شرکت کلیه فعالیت‌های معادن مس کشور اعم از اکتشافات، بهره‌برداری، تولید محصولات پرعیار سنگ‌مس، ذوب‌، پالایش و صنایع جنبی و تولید محصولات فرعی مس و همچنین توزیع، فروش داخلی و صادرات مس از اهم وظایف قانونی شرکت ملی صنایع مس ایران است. پس از چهار سال تلاش و افتتاح معدن سرانجام مهندس نیازمند به دلیل بیماری استعفای خود را تقدیم شاه می‌کند و تقی توکلی را به‌عنوان جانشین خود معرفی می‌کند. دوره مدیرعاملی تقی توکلی به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دوره بسیار کوتاهی بود. مجله بلورشناسی و کانی شناسی ایران در هر سال چهار نوبت منتشر می شود و هدف آن گسترش و اعتلای پژوهش در حوزه­های بلورشناسی و کانی شناسی و گوهر شناسی است.

  • به منظور بررسی اثر ایزوله M17 بر کرونوباکتر ساکازاکی، پارامترهای هم انبوهش ، چسبندگی به موسین و چسبندگی به سلول های Caco‑2 به همراه باکتری استاندارد پروبیوتیک لاکتوباسیلوس رامنوسوس LGG صورت پذیرفت.
  • چنانچه شیب دیواره ها کم در نظر گرفته شود، باطله برداری به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.
  • فراوان ترین کانی، پلاژیوکلاز است که در بیشتر موارد به دلیل تاثیر دگرسانی به کانی های ثانویه مانند سریسیت، کلریت و کربنات ها تبدیل شده است.
  • ارزش افزوده عبارت از ارزشي است كه به واسطه فعاليت هاي عملياتي واحد تجاري ايجاد شده و براي ارزيابي عملكرد شركت ها و تنظيم طرح هاي انگيزشي مديران كاربرد دارد.
  • فصلنامه زمين شناسي ايران دارای رتبه علمی _ پژوهشی و ضریب تاثیر در زمینه علوم پایه می باشد و مقالات با گرایش های مختلف زمین شناسی را در روند داوری قرار داده و پس از تایید داوران و اعمال اصلاحات پیشنهادی توسط نویسنده(گان) در نوبت چاپ قرار می‌دهد.
مجله بلورشناسی و کانی شناسی ایران | brassonline نتایج نشان داد که مردم محلی درخت بنه را یک گیاه اقتصادی دانسته و از قطع و خسارت به آن به‌شدت خودداری کرده و برای حفاظت و توسعه آن انگیزه لازم را دارا هستند. آن‌ها بیشترین استفاده از درخت بنه را مربوط به صمغ تولیدی آن می‌دانند که برداشت آن طی مراحل مختلف شامل انتخاب درخت، تیغ‌زدن، کاسه‌بندی، دوتیشه و سه‌تیشه، برداشت، تصفیه و پختن سقز انجام می‌شود. استفاده دارویی از سقز بیشترین سهم را در بین کارکردهای این محصول بین مردم محلی دارد. از جمله آنها اتمیزاسیون التراسونیک بوده که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و پوشش دهی کاربرد فراوانی دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار