سئو چیست و چرا مهم است؟

اگر دو وبسایت مختلف یک چیز یکسان را به فروش برسانند، سایتی که برای موتورهای جستجو بهینهسازی شده است و سئو مناسبی دارد، بازدیدکننده بیشتری به دست میآورد و درنتیجه فروش بیشتری نیز خواهد داشت و اینجا به طور کامل درک خواهید کرد مفهوم سئو چیست و با چه سئوکار در اصفهان سنیور سئو هدفی انجام میگیرد. به جرات میتوان گفت دریافت بک لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت است البته فراموش نکنید که اگر محتوای وب سایت و هاست از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت بک لینک تاثیری نخواهد داشت بنابراین به هنگام خرید هاست به کیفیت آن توجه کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش رتبه در سئو وردپرس میشود استفاده از یک هاست مطمئن میباشد، با استفاده از یک هاست ایمن و سریع میتوانید رضایت کاربران خود را افزایش دهید و به این ترتیب تعداد درخواستهای ورود به سایت شما افزایش مییابد و به این ترتیب وب سایت شما در موتورهای جست و جو بهتر دیده میشود. بهبود پیدا کند، به مراتب سئو سایت نیز بهبود مییابد و میتوان راحتتر در بازار کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کرد.

اصول نگارش سئو : یکی از سوالاتی که مکررا تولید کنندگان محتوا آنلاین و مدیران کسب و کارهای اینترنتی از ما می پرسند این است که چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟ ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم سئو(seo) آشنا کنیم. ما خیلی خوب تظاهر می کنیم که خوبیم! در این بخش به چند اصطلاح مهم و پرتکرار در این مبحث اشاره میکنیم که خوب است راجع به آنها اطلاعاتی داشته باشید تا به مشکل نخورید. چیزی که در Semrush Site Audit بسیاری از سئوکارها را شیفته کرده، امکانات بصری جذاب آن و اطلاعاتی است که دربارهی سلامت سئو فنی سایت به ما میدهد. به عبارت سادهتر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید. تا اینجا همه چیز درست به نظر می رسد، اما تضادی که در اسناد WRS وجود داشت، همچنان پابرجا است. خب تا اینجا با مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئو آشنا شدیم، بیایید قبل از اینکه وارد یک مبحث جدید به نام “سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید” شویم، ببینیم که موتورهای جستجو در قبال سئو چطور عمل میکنند؟

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی آورده شده است. نکته ای که در سئو محلی خیلی به آن تاکید می شود توجه ویژه به پرسونای خاص منطقه خودتان است تا متناسب با آن ها تولید محتوا و ارائه محصول و خدمات داشته باشید. حتما پیشنهاد میکنم که نسخه موبایل خود را فعال سازی کنید چراکه گوگل تمرکز ویژه ای را برای این بخش گذاشته است. به همین دلیل در بهینه سازی سئوی تکنیکال باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. پس از پیگیری ها و یادگیری هایی لازم آنقدر به این موضوع علاقه مند شدم تا جایی که توانستم در حوزه بهینه سازی سایت فعالیت کنم. قبل از اینکه به صفر تا صد این قسمت و اینکه اهمیت موتور جستجو در سئو چیست بپردازیم، خوب است بدانید که سئو مراحل مختلفی دارد و لازم است که درباره آنها اطلاعاتی را بدانید؛ اما از آنجایی که آنها خودشان توضیحات مفصلی دارند توصیه میکنیم که به مقالات قبلی مراجعه کنید که دیگر سوال و ابهامی بابت این ماجرا باقی نماند. البته که در آن زمان با معنای سئو آشنایی کامل داشتم، اما از آنجایی که خود قادر به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل نبودم و هزینه های این کار برای برون سپاری زیاد بود از هدف خود عقب مانده بودم تا اینکه بعد از بررسی های لازم در خصوص فروشگاه اینترنتی خود، متوجه شدم که اغلب مشتریان من از طریق کلمات سرچ شده و دیده شده در گوگل به خرید واقعی تبدیل شده اند و نه تبلیغات.

افزودن می رویم و در باکس جستوجو Yoast SEO را تایپ میکنیم و اقدام به نصب و فعال سازی افزونه سئو میکنیم. پیشنهاد میکنیم آموزش های بیشتری رو در این زمینه ببینید و مطالب بیشتری رو بخونید و حتما برای بهینه سازی خودتون با یک کارشناس این زمینه مشورت کنید. در سال ۲۰۰۵، گوگل شروع به شخصی سازی نتایج جستجو برای هر کاربر نمود. برخی از افراد هستند که زمینه شغلیشان کاملا مرتبط با سئو و بهینه سازی سایت است که اصطلاحا به آنها سئوکار و یا کارشناس سئو میگویند. اکثر مطالبی که در بالا توضیح دادیم ، توسط یوست به راحتی قابل مدیریت و بهینه سازی هستند. علاوه بر این، بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا به چندین مسیر URL برای دسترسی به یک محتوا اجازه میدهند. در سال 2005 یک الگوریتم جدید به نام تگ NoFollow معرفی شد. به همین دلیل است که به محض اینکه ترافیکی که یک قطعه محتوا به ارمغان می آورد، یعنی رشد آن متوقف می شود، باید محتوا را به روز کنید تا بتوانید دوباره آن را به رقابت رتبه بندی معرفی کنید. از سوی دیگر هنگامیکه یکی از راهبردهای شما موفق می شود، آن را دوباره انجام دهید تا زمانی که دیگر جواب ندهد.

هدف ما از بهینه سازی سایت حضور در صفحه اول serp میباشد و هرچقدر بتوانیم رتبه های بالاتری را در این صفحه داشته باشیم کسب و کار ما موفق تر خواهد بود. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین بخش های سئو برندینگ و برند سازی است و برند سازی در سئو اهمیت بسیار بالایی دارد، برخی حتی معتقدند که برند سازی تنها با سئو ممکن است. گاهی میگویند محتوا پادشاه است، به عبارت دیگر اگر محتوا انتشار دهید نیازی به سئو ندارید، ولی از نگاه بنده کاملا اشتباه است، چه بسیار محتواهای عالی را بنده خودم پیدا کردم ولی در صفحات دوم و سوم گوگل بودند. تعداد افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند بسیار زیاد نیست ولی در این میان هستند افرادی که در حیطه کاری مشاور سئو بسیار موفق و حرفهای عمل میکنند. قطعا با نبودن سایت شما در میان کلمات جستجو شده، از رقبای خود عقب خواهید ماند.

این برنامه با بررسی و آنالیز کلمات کلیدی پرکاربرد توسط کاربران و رقبای کاری شما، این امکان را در اختیارتان قرار میدهد که بتوانید سئو محتوا خود را به خوبی تقویت کنید. با بررسی این موضوع تصمیم گرفتم که با تحلیل آموزش های لازم، واقعا به موضوع سئو چیست بپردازم و یکبار برای همیشه این موضوع را تا انتها پیش بروم. سئو وردپرس چیست؟چرا سئو وردپرس اینقدر مهم است؟ پیش از این در مقاله ای با عنوان آموزش فعال کردن ssl وردپرس و سبز شدن https سایت به طور کامل نحوه هماهنگی گواهینامه امنیتی با وردپرس را آموزش داده ام که پیشنهاد میکنم حتما حتما آنرا مطالعه کنید تا بتوانید بدرستی اس اس ال را در سایت تان راه اندازی کنید. گوگل نتایجی بر اساس مکان شما را نیز نشان میدهد، اگر دقت کرده باشید در پایین صفحه محلی که شما در آن وجود دارید نیز نمایش داده شده است، پس این موضوع نیز در نتایج جستجو تاثیر گذار است.

هدف گوگل از بهینه سازی سایت ارائه بهترین خدمات به کاربران می باشد و سعی دارد وب سایت های مناسب تر را برای کاربران به نمایش گذارد. کلمات کلیدی در سئو و عبارات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو یعنی همان چیزهایی که ممکن است کسی در کادر جستجوی گوگل وارد کند تا دنبال چیزی بگردد که شما در سایت خودتان دارید. و همین سبب شده است که به اشتباه، همچین برداشتی شده که حتما برای وارد کردن این محصول نیاز به 10 صفحه مجزا داریم. البته فراموش نکنید که برای فعالیت در بازار کار، نیاز به یک رزومهٔ قوی دارید، به همین جهت توصیه میشود پیش از گرفتن پروژههای اصلی، حتما به عنوان کارآموز در یکی از موسسات آموزشی سئو شروع به فعالیت و کسب تجربه کنید. برای کسب درآمد از سئو به عنوان مشاور سئو، نیاز است شما سابقهٔ چندین ساله در این زمینه داشته باشید و رزومهای از پروژههای موفق داشته باشید.

برای پیادهسازی هر یک از مفاهیم و حتی تکنیکهای سئو، روشهای مختلفی وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که برخی از این راهها، میتواند به ضرر سایت شما تمام شود. سئولب به عنوان یکی از موسسات آموزشیِ با سابقه در زمینهٔ آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته و با برگزاری دورههای حضوری و آنلاین، میتواند تمام نیازهای شما را برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو برطرف نماید. همچنین آن دسته از افراد که تمایل دارند به صورت خودآموز به یادگیری سئو بپردازند، میتوانند از کتابها و مقالههای منتشر شده توسط سئولب استفاده کنند. سبک یادگیری هرکس، به ویژگیهای شخصیتی و فرآیند یادگیری آن شخص بستگی دارد. هرچند که سبک یادگیری هرکس، به ویژگیهای شخصیتی و فرآیند یادگیری آن شخص بستگی دارد، اما در زمینهٔ یادگیری سئو، به علت گستردهتر بودن مطالب و همچنین زمانبر بودن یادگیری به صورت خودآموز، پیشنهاد میشود با شرکت در دورههای آموزشی معتبر، سئو را به صورت اصولیتر و با صرف زمان کمتر بیاموزید. بنابراین پیشنهاد میشود با شرکت در دورههای آموزشی معتبر، سئو را به صورت اصولیتر و با صرف زمان کمتر بیاموزید. آموزش سئو در قالب دورههای آموزشی آنلاین یا ضبط شده، وبینار، پادکست و کلاسهای آموزشی امکان پذیر است.

مورد بعدی در لیست اجرای سئو تکنیکال، اصلاح ساختار یا فرمت URL هر یک از صفحات و پست ها است. با اینکه می توانستیم مدت زمان ماندگاری مخاطب در یک سایت را هم به عنوان سرفصلی مهم توضیح دهیم ، اما با وجود اینکه به این پدیده به نحوی در «نرخ دفع» و «صفحات دیده شده در هر مراجعه» پرداخته شده است ، از تکرار مکررات می پرهیزیم . البته بدیهیست که این موارد تنها بخش کوچکی از اسرار سئو می باشد و خیلی گوگل وارد جزئیات نشده است و تنها به صورت کلی و در بسیاری از مواقع کلیشه ای به موضوع سئو سایت پرداخته است. Copyscape به اسکن محتواهای موجود در وب پرداخته و پس از بررسی به شما اعلام می کند که محتوای صفحات یافتش شده، تا چند درصد از روی محتوای سایت شما کپی شده است. پس از بررسی این وب سایتهای به اصطلاح سوگلی گوگل، خواهیم دید که اولا با الگوریتم گوگل تطابق بیشتری دارند و دوما آنها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ محتوایی، هم از لحاظ گرافیک و هم از لحاظ رابط کاربری، هم از لحاظ کیفیت محتوا و هم از لحاظ تعداد کاراکتر های موجود در صفحات و هم از لحاظ خیلی دیگر از شاخص ها و آیتم ها که درباره آنها صحبت خواهیم کرد برتری دارند و به نوعی متفاوت هستند.

بررسی وب سایت از لحاظ ساختاری برای موتور های جست و جو به خصوص گوگل. حالا وقت آن رسیده است که روشهای کسب درآمد از سئو را بررسی کنیم. اما چکار کنیم که تجربه کاربری خوبی ارائه دهیم؟ ۴٫ میزان فعالیت کاربران در سایت: زمانیکه کاربری وارد سایت میشودو اقدام به یکسری فعالیت مانند خرید محصول، ثبت نظر، دانلود و یا … در واقع میزان کلیک نسبت به نتایج جستجو را CTR گویند. سئوی کلاه خاکستری در واقع تکنیکهایی از سئوی سایت است که با قوانین موتورهای جستجو از جمله گوگل مغایرت دارند، اما این تکنیک ها به روش هایی اجرا می شوند که گوگل متوجه نمی شود و در نتیجه نمی تواند سایت ما را جریمه کند. بهترین مدل سئو همین سئوی کلاه سفید است که به هیچ وجه یک شبه انجام نمی شود و نیازمند مدت زمانی مشخص است و شما باید پیوسته و به صورت دائم روی بهبود سایت با توجه به قوانین گوگل عمل کنید، خوبی روش کلاه سفید این است که اگر بتوانید با این روش رتبه خوبی در نتایج کسب کنید یک عمر راحت خواهید بود و رقبای شما خیلی سخت خواهند توانست به جایگاه شما برسند، و گوگل به شما اعتماد کرده و جایگاه تان را خیلی سخت با سایت دیگری عوض خواهد کرد.

مثلا زمانی که شما کلمه خرید موبایل را جستجو میکنید و در 10 نتیجه اول گوگل، صرفا صفحات دسته بندی را میبینید، متوجه خواهید شد که کلمه مورد نظر به صورت پیش فرض برای سئو شدن نیازمند یک صفحه دسته بندی است. فرض کنید در یک انجمن گفتگو در مورد مدل یک نوع گوشی تلفن همراه صحبت شده و برای کاربران مشکلی پیش آمده که در مورد آن نقد و بررسی و نظر دادهاند تا مشکلت را برطرف کنند و یا راهکارهای جدید ارائه بدهند. مشاور سئو حرفهای وبسایت و کسب و کار شما را بررسی میکند و در راستای بهبود و تقویت سایت شما نقشه راه مناسب را پیاده میکند تا با خیال راحت به دیگر کارها در کسب و کار خود برسید. فرقی ندارد که شما اصول سئو را بر روی چه وبسایت و با چه زیرساختی پیاده سازی می کنید اما این نکته را نباید فراموش کرد که مدیریّت پیاده سازی اصول سئو در وبسایت های وردپرسی به مراتب ساده تر است به این دلیل که به کمک تنظیمات بخش مدیریت و افزونه هایی که در اختیار ما قرار داده شده، دیگر نیاز نیست که با امور فنّی پیچیده سر و کلّه بزنیم و تقریباً برای هر بخش (نوشتن title، متای توضیحات، اسکیماها، ساخت نقشه سایت و…) یک افزونه و ابزار در وردپرس وجود دارد که کار ما را برای سئو وردپرس آسان تر خواهد کرد.

برای اطلاع از این موضوع میتوان از گوگل ادوردز کمک گرفت، مثلا برای تست کلمات هدف وب سایت خود را به مدت یک ماه از طریق گوگل ادوردز به صفحه اول گوگل بیاورید تا تاثیر بهینه سازی برای شما مشخص گردد و درصورتیکه ارزشمند بود برای بهینه سازی سایت خود اقدام کنید. بخشی از حیاتیترین اقداماتی که باید در سایت خود پیاده کنید شامل طراحی بهینه سایت، استراتژی صحیح محتوا و تولید محتوا ارزشمند میباشد که جز اساسیترین موارد در بهینهسازی یک سایت میباشند. این سه بخش جز اساسیترین مراحل سئو میباشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. در هر یک از سناریوهای بالا بهتر است که آدرس صفحه 404 به وجود آمده را به صفحات مرتبط ریدایرکت کنید. موضوع بسیار مهمی که وجود دارد نحوه جستجو در Serp است، فراموش نکنید که نوع جستجو شما بسیار مهم است و باید موضوع کش را فراموش نکنید ، کش شدن سایت یعنی شما قبلا وارد سایتی شده اید و از آن بازدید کرده اید و اگر بعدا در صفحه گوگل کلماتی را جستجو کنید که با آن سایت مرتبط باشد، معمولا گوگل آن سایت را در بین نتایج نشان خواهد داد. در مقاله صفحه 404 به این لینک ها و نحوه پیدا کردنشان هم اشاره شد.

شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد. اگر دقت کرده باشید، زمانیکه در یک سیستم وارد ایمیل خود شده اید و بعد در گوگل کلماتی را جستجو کرده باشید، گوگل آنها را در خود ذخیره میکند و اگر بعد ها در سیستم دیگری قصد جستجو داشته باشید گوگل به شما نتایج سفارش را نشان خواهد داد، حتی در کلماتی که قبلا سرچ کرده اید را برای شما نمایش میدهد. ، گوگل تمام این موارد را در حافظه خود ذخیره کرده است و حتی میداند که شما چه کلماتی را قبلا سرچ کرده اید. پس اکثر مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت میشوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آنها دارید؛ و در نهایت درمیابید که تمام این اتفاقات زیر سایه سئو رخ میدهد. شما به کمک ریدایرکت میتوانید تعیین کنید که کاربر بعد از وارد شدن به صفحه a1 سریعا و در کسری از ثانیه به صورت خودکار به صفحه a2 منتقل شود. در این روش سئوکار به جای صبر کردن، سعی میکند به کمک یک سری تکنیکهای سئو حرفهای و البته غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب داده و سریعا به نتایج اول صعود کند.

گوگل روز به روز نسبت به قبل قوی تر و به روزتر میشه پس شما مثل گذشته خیلی راحت نمیتونید با انجام یک سری اصول گوگل رو دور بزنید و نتایج خوبی رو کسب کنید. برخی از سایتها سرورهای قوی و استانداردی ندارند. توجه داشته باشید که هر چقدر به رتبه های ابتدایی گوگل نزدیک شوید رقابت بیشتر و دشوارتر شده و رقیب هایی که باید با آن ها رقابت کنید قوی تر می شوند. اما برای اینکه متوجه رتبه واقعی سایت خود بشویم باید چه کار کنیم؟ میخوایم تعاریف عامیانش رو برسی کنیم ، از نظر بیزینسی به سئو نگاه کنیم و در نهایت روند سئو یک سایت رو با همدیگه مرور کنیم. اما من به شدت Semrush را برای این فعالیت توصیه می کنم زیرا این استاندارد طلای صنعت محسوب می شود و جامع ترین نگاه اجمالی به جنبه های فنی وب سایت شما را ارائه می دهد.

باید توجه کنید که در سئو سایت تمام موارد فنی رعایت شود زیرا همانطور که گفته شد سئو تکنیکال کاری به محتوا ندارد هرچقدر هم که جذاب باشد و اگر سئو سایت شما از نظر فنی مشکل داشته باشد، سایت شما جایگاه خوبی را در جستجوی گوگل به دست نمی آورد. سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO)، بیشتر به مسائل فنی سایت میپردازد. برای جستجویی پاک و بدون کش باید اصطلاحا Private Search یا سرچ شخصی انجام دهیم. بنابراین باید برای موفقیت از سئو و مشاوران آن کمک گرفت. جذب کاربر از طریق کلمات کلیدی می تواند سهم بالایی از ترافیک سایت را شامل شود و در اثر آن میتوان موفقیت آن سایت را تضمین کرد. سئو ،فعالیت سادهای است که ظاهر شدن یک وبسایت را در اثر موتور جستجو برای کلمات و عباراتی که مرتبط هستند با چیزی که سایت پیشنهاد میکند را تضمین میکند و از بسیاری جهات یک راه ساده برای کنترل کیفیت وبسایتها است؛ اما فراموش نکنید که محتواست که فعل توانستن سئو را صرف میکند! استراکچرد دیتا در حالت ساده به قطعه کدی گفته میشود که در صفحات سایت قرار گرفته و به درک گوگل از محتوای سایت، کمک زیادی میکند.

بایستی بتوانند متون شما را بهراحتی پیدا کرده و درک کنند. در این مطلب قصد دارم تا تمام مواردی را که در این راه آموخته ام با شما به اشتراک بگذارم. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند. اگرچه سیگنال های اشتراک گذاری اجتماعی سهم مستقیمی در SEO ندارند، اما واضح است که هرچه کاربران محتوای شما را بیشتر به اشتراک بگذارند، بهتر است. برای درک بهتر این موضوع مثال زیر را مطالعه کنید. اما فاکتورهای دیگر تلاش نمی کنند تا درک گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر را نسبت به صفحه مورد نظر افزایش دهند. اگر بتوانید به درستی از تصاویر در مطالب سایت وردپرس خود استفاده کنید، زمینه ساز درک عمقی مطالب سایت خود را برای کاربران و موتور جستجوری گوگل فراهم کرده اید. گوگل می داند که کاربران نمی خواهند یک محتوای یکسان را چندین بار ببینند. اگر کمی جامعتر بررسی کنیم؛ هنگامی که یک کلمه را در گوگل جستجو میکنید، یک لیست از نتایج در صفحات مختلف به شما نمایش داده میشود. پس از آن، سئو جاوا اسکریپت ، تلاش میکند تا مسائل مختلف برای رتبهبندی وب سایت و SPA (برنامههای تک صفحهای) را که براساس چارچوبهای چاوا اسکریپ ساخته شدهاند مانند React ، Angular و Vue.را بررسی نماید.

هرچند که دو متا دیسکریپشن شبیه به هم نمیتواند مشکل خاصی را برای سایت شما ایجاد کند ولی به جای این که آنرا کپی کنید زمانی که چیزی برای نوشتن متا ندارید آن را خالی بگذارید خود گوگل برای شما این بخش را با توجه محتوا پر میکند. بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسبهای عنوان، توضیحات متا و لینکهای داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. در سال 2001 رتبه صفحات وب سایتها از طریق منوی ابزار نشان داده شد. وقتی قرار است رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید، کافیست ابتدا داخل سایت را بهینه سازی کنید و سپس به سراغ سئوی خارج از سایت بروید که این عملیات در سه قسمت وابسته به هم دستهبندی میشوند.

به تمامی تکنیک هایی که دقیقا بر اساس قوانین تعریف شده توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر برای سئوی سایت و بهینه سازی آن برای گرفتن رتبه های برتر انجام می شوند سئوی کلاه سفید گفته می شود. سئوی کلاه سیاه دقیقا برعکس سئوی کلاه سفید است، و اگر با خود می گویید این یعنی چی؟ ما در این مقاله سعی کردیم با بیانی ساده به شما بگوییم که سئو چیست و به فوقالعاده بودن و صد البته سادگی سئو بپردازیم. این موتور جستجو در سال 1998 تأسیس شد و بخاطر طراحی ساده کاربران زیادی را مجذوب خود نمود. پاسخ این سوال خیلی ساده تر از آن است که فکرش را می کنید! حالا وقت آن رسیده است که سایت خود را در گوگل ظاهر کنید! فایل Robots.txt در پوشه Root هاست قرار میگیرد. بنابراین، بررسی فایل robots.txt برای جلوگیری از خطا بسیار مهم است.

فایلی به نام robots.txt وجود دارد که میتوانید با ایجاد تغییراتی در آن به گوگل اجازه دسترسی یا عدم دسترسی به صفحات خاص سایت خود را بدهید. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی میکند پس زمانی که کاربرعبارتی را در گوگل جستجو میکند یک یا چند نتیجه موجود در صفحات نمایش را انتخاب خواهد کرد و حتی اگر آن وبسایت در جایگاه های پایینتری در صفحه نتایج باشد گوگل به مرور زمان با توجه به افزایش کلیکها جایگاه آنرا بهبود میبخشد. پس از مدتی که کاربران مشکلات خود را با دانش شما برطرف کردند، میتوانند به راحتی، به مشتریان وفادار و همیشگی شما تبدیل شوند. در سپتامبر ۲۰۱۲ ای ام دی ( تطابق دقیق با دامنه) ایجاد گردید. بنابراین برای ماندن در کورس رقابت باید خود را در زمینه سئو آپدیت نگه دارید و در واقع به خدمات سئو نیاز دارید تا بتوانید خود را در میان رقبا بالا نگه دارید.

سایت های وردپرسی تا به امروز سئوی موفقی داشته اند به همین دلیل بسیار در میان تمامی افراد استفاده ی زیادی دارد. پس فکر کنم متوجه شدید که قیمت گذاری سئوی سایت چگونه انجام می شود. درست مانند برچسبهای عنوان و توضیحات متا، تگهای اوپن گرف برای ارائه اطلاعات درباره محتوای اشتراک گذاری شده در پلتفرمهای اجتماعی به کار میرود. اصول استفاده از تگ کنونیکال : چگونه از تگهای کنونیکال استفاده کنیم؟ ما در این مقاله سعی میکنیم به سوالات بالا جواب دهیم و شما را با روشهای کسب درآمد از سئو آشنا کنیم. هدف سئو کمک به وب سايتها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران میباشد. رسیدن به رتبه های بالای گوگل از طریق سئو چقدر زمان می برد؟ ولی بزارید خیالتان را راحت کنم گوگل هم با آن درآمد میلیارد دلاری که از موتور جستجوی خود دارد هیچوقت تسلیم سئوکاران کلاه سیاه نخواهد شد و هر روز با آپدیت قوانین و الگوریتم های خود سایت هایی را که با سئوی کلاه سیاه رتبه گرفته اند را به صورت کامل از نتایج خود حذف می کند. یکی از مثال هایی که می توان برای سئوی کلاه خاکستری زد این است که برخی از سئوکاران تعداد زیادی اکانت جعلی در شبکه های اجتماعی گوناگون مانند : توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، پینترست و …

می سازند و از این اکانت های جعلی به سایت خودشان لینک می دهند. مثال اولی که زدیم را به خاطر بیاورید، میلیونها کاربر هر روز به دنبال پاسخ سوالات خود یا به دنبال حل مشکلاتشان هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میدهند. هنگامی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو میکند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارد یا حداقل علاقهمند است. شما میتوانید به عنوان یک کارشناس سئو با خدمات ارائهٔ بک لینک به مشتریهای متقاضی آن، کسب درآمد کنید. در اینجاست که مفهوم سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری مطرح میشود تا با دانستن آنها بتوانید روشهای بهتری را برای پیادهسازی سئوی سایتتان انتخاب کنید.

همان قدر که در سئوی کلاه سفید باید خیلی صبور باشید و زمان سئوی سایت طولانی است در سئوی کلاه سیاه می توانید در کلمات خیلی سخت به نتایج بالای گوگل دست پیدا کنید. البته باید اشاره کرد که این معایب آن قدرها هم که فکرش را میکنید پردردسر نیستند و سئو در کل بیشتر سعی بر پیشرفت سایت شما دارد اما در هر صورت سختیهای خودش را به همراه دارد. خوشبختانه، بهینهسازی سایتتان برای تلفن همراه کار بسیار سختی نیست. اگر بخواهیم صادق باشیم یکی از دلایلی که مبحث سئو را برای بسیاری از افراد مبحثی پیچیده و سخت تعریف کرده است، همین تعاریف بسیار زیاد و گوناگون در گوگل است؛ اما سئو واقعا سادهتر از این حرفاست. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که به معنای بهینهسازی تجربه کاربری از جستجو معنی میشود؛ یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم به معنای این است که باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژهای قائل شویم، که این ماجرا خودش داستانی دراز دارد که جلوتر به آن میپردازیم.

سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار میبرید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سالیان درازی است که گوگل سعی دارد با بروز رسانی استانداردهای خود، و همچنین سخت گیری های بیشتر، سایت های با ارزش تر، فعال تر و محتوای بهتر را در اختیار کاربران قرار دهد. برای این که معنای این کلمه جادویی را قدم به قدم و به راحتی متوجه شویم بهتر است قبل از اینکه به سراغ معنای کلی آن برویم، کارمان را با یک مثال شروع کنیم. اما به طور کلی سئو مجموعهای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. بحث ریسپانسیو بودن وب سایت ها همین موضوع را شامل میشود، البته در حال حاضر اغلب وب سایت ها این موضوع را پیاده سازی کرده اند، حتی قالب های آماده مانند قالب های پلتفرم وردپرس به طور پیش فرض از ریسپانسیو بودن پشتیبانی میکنند. در دنیای دیجیتال امروز تمام وبسایتهای نیاز به بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، بهینه سازی و کسب رتبههای اول در جستجوی گوگل را دارند.

سئو به صرفهترین راه بازاریابی دیجیتال است و اگر در گوگل حضور ندارید، هرگز موفق نخواهید شد! ۲٫ به میزان حضور کاربر در سایت توجه میکند، این بدان معنی است که اگر کاربر پس از سرچ کلمه خود وارد سایت شما شد و در آن مدتی را باقی ماند، نشان از جایگاه درست شما نسبت به کلمه جستجو شده می باشد. حالتی مبتدی برای سئو سایت وجود دارد که ابتدا کلمهای (عبارت کلیدی) بر اساس میزان جستجوی آن در وب و ارتباط آن با کسب و کار، انتخاب شده و محتوایی برای آن آماده میشود. بسته به اهداف بازاریابی شما، زمانی که صرف بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه میکنید متفاوت خواهد بود بسیاری از صاحبان وب سایتها حدود 30 درصد از زمان خود را صرف سئو خارج از صفحه و 70 درصد از زمان خود را بر روی عوامل داخلی که همان سئوی داخلی است، صرف میکنند. پاسخ واضح است: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو! به همین دلیلی گه گفته شد صاحبان کسب و کار به دنبال بهینه سازی سایتهای خود هستند که بتوانند با حضور در صفحات نخست سرچ گوگل میزان فروش و بازدید سایت خود را بالا ببرند. دقت داشته باشید که ساختار دسته بندی سایت های خبری، مانند صفحات خبرها از اهمیت برخوردار است و می بایست تمام تلاش خود را برای بهینه سازی آنها کنید.

شاید تا قبل از این تمام آنچه که از بهینهسازی تصاویر در وبسایت میدانستیم این بود. در سال 2011 پارامتر پاندا ایجاد گردید که یک گام اساسی در تاریخ سئو (SEO) محسوب میشود. در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر کافئین را معرفی نمود که نقش اصلی را در سئو (SEO) ایفا میکند. به این صورت میتوانید خودتان را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت و کسب و کار خودتان معرفی کنید و برای سایتتان تبلیغ کنید. اگر مبتدی هستید و میخواید سئو سایتتان را با افزونه Yoast SEO شروع کنید . اگر شما به یک متخصص سئو تبدیل شده باشید، میتوانید همان چیزهایی که خودتان بلد هستید را به دیگران نیز آموزش دهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار