بهترین لپ تاپ های گیمینگ

محصولاتی که در این رنج قیمت قرار دارند از هر لحاظی قدرتمندترین هستند و قطعا پاسخگوی تمامی نیاز های شما هستند، اما به طور کلی میتوان گفت که ایسوس، لنوو، مایکروسافت، اپل، اچ پی بهترین و با کیفیت ترین برند های هستند که در این رنج قیمت محصولاتی فوق العاده با کیفیتی را تولید و عرضه کرده اند. لپ تاپ های بین 20 تا 30 میلیون تومان از لحاظ کیفیت در سطح بسیار خوبی قرار دارند و تقریبا برای تمامی فعالیت های شما مناسب و ایده ال هستند، اما همه چیز در انتخاب لپ تاپ به نوع فعالیت شما بستگی دارد که در ادامه بیشتر این موضع را مورد بررسی قرار میدهیم تا با هم بتوانیم بهترین لپ تاپ را برای شما انتخاب کنیم. پشنهاد ما به شما این است که اگر به طور جدی میخواهید یک لپتاپ گیمینگ خریداری کنید، به اطلاعات بیان شده در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ بسنده نکنید و حتما پارامترهای دیگر و مهم لپتاپها مانند وزن لپتاپ، نوع باتری، تعداد فنها و … هنگام خرید یک لپتاپ معمولی اصلاً پای مدل هارد اهمیت چندانی ندارد؛ اما این مسئله در لپ تاپ گیمینگ مهم میشود.

گرمای بیش از حد فقط برای لپتاپها مشکلی ندارد، بلکه رایانهها نیز مشکلی دارند. فشرده بودن قطعات درون یکدیگر و نبودن فناوریهایی همانند واترکولینگ یا خنک کننده آبی باعث میشود لپ تاپ کمی بیش از حد داغ کند. آیا اصلا هزینه کردن در حد ۴۰ میلیون برای خریدن یک لپ تاپ گیمینگ منطقی است؟ این تلویزیون را به راحتی میتواند در حدود قیمت ۴۰ میلیون تهیه کنید. شاید بزرگترین ایرادی که بتوان به این لپتاپ گرفت، حافظه ذخیرهسازی ۵۱۲ گیگابایتی آن است، اما ایسوس دست کاربر را برای ارتقا رم و حافظه ذخیرهسازی باز گذاشته و میتوان هم میزان رم را بالاتر برد و هم به طور همزمان از دو حافظه HDD و SSD در لپتاپ استفاده کرد. در کنار این قابلیتهای بسیار شگفتانگیز، ZN16 با اولین حاشیههای 4 طرفه فوق باریک جهان روی یک لپتاپ مخصوص بازی و نسبت صفحه نمایش به بدنه 94٪ با شش بلندگوی Dolby Atmos و ووفرهای دوگانهای که برای هر نوع سرگرمی مناسب است و شما را در صدای فراگیر خود غرق میکند. لنوو مدل legion 5 15IMH05H از پردازندهی Core i7 10750H نسل دهم اینتل در کنار ۱۶ گیگابایت حافظهی رم بهره میبرد که بازدهی بسیار خوب و مطلوبی را در کنار یکدیگر دارند.

بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر خواهد بود. صفحه نمایش بزرگتر برای اینکه کوچکترین جزئیات تصویر بازی بهصورت کاملاً واضح دیده شوند. کیفیت نمایشگر در لپتاپها یکی از ملاکهای مهم در هنگامِ خرید برای کاربران است و مشخصا برای گیمرها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن یک سینمای خانگی کوچک در اتاق خواب خود یا انجام جدیدترین بازیها و گیمها با کیفیت ۱۰۸۰p در صفحه نمایش بزرگ بسیار هیجان انگیز و خوب است اما کار با یک لپ تاپ ۱۵ اینچی یا ۱۷ اینچی در دانشگاه کمی مشکل است. هر دو پردازندههای قدرتمند Core i۵ یا Ryzen ۵ را دارا هستند. به طور کلی لپ تاپهای گیمینگ با این رنج قیمتی دارای پردازنده Ryzen 5 نسل چهارم یا اینتل Core i5 نسل نهم، دهم و حتی یازدهم هستند. این لپ تاپ از یک هارد SSD با ظرفیت ۱ ترابایت، پردازنده فوق قدرتمند AMD Ryzen 9 و کارت گرافیک همه فن حریف GeForce RTX 3070 برخوردار است. ما در مقالات بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان و بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان لپ تاپ هایی که در این محدوده قیمت قرار دارند را از نظر سخت افزاری به طور کامل برای شما مورد بررسی قرار دادیم و چند نمونه لپ تاپ با کیفیت در این محدوده قیمتی نیز به شما معرفی کرده ایم.

مدل های که تو این رنج قیمت هستن زیاد قدرتمند نیستند اما این مدل لنوو واقعا عالیه. البته باز میگم هر دو لپ تاپ توی این بازه قیمتی جز بهترین گزینه ها هستند و هر کدوم رو انتخاب کنید میتونه خوب باشه. در هر حال لپتاپهای گیمینگ بازه قیمتی گستردهای را شامل شده و حتی میتوانید با خرج کردن بیش از 2000 دلار، به جدیدترین قطعات و سریعترین نمایشگرها دست پیدا کنید. وجود پورتهای USB نسخه 3.2، بلندگوهای دالبی، حافظه SSD با ظرفیت 512 ترابایت نیز از دیگر ویژگیهای این مدل هستند. ضخامت این محصول حدودا ۲4 میلیمتر و وزن آن برابر با ۲.3 کیلوگرم است. لپتاپهای این سری هم با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قدرتمند، یکی از بهترین لپتاپهای موجود در بازار برای کاربران گیمر است. تقریبا میشود به این سوال پاسخ بله داد؛ برای کاربری عادی نیاز به پردازنده گرافیکی اختصاصی ندارید، اما لپتاپهای گیمینگ همواره از پردازندههای سریع و رمهای پرسرعت بهره میبردند.

در کنار این سی پی یو یک رم 4 گیگ و یک هارد 500 گیگ HDD و گرافیک اینتل بهره می برد. برای همین در لپتاپهای باکیفیت و لوکس گیمینگ، در کنار هارد دیسک اصلی که معمولاً یک ترابایت است، یک حافظه SSD هم وجود دارد. علاوه بر وجود یک ترابایت حافظه ذخیرهسازی HDD، یک حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD هم در این لپتاپ تعبیه شده تا ویندوز و برنامههای کاربری خود را درون آن ذخیره کنید و از سرعت بالای آن بهترین بهرهبرداری را کنید. اولین و مهمترین عاملی که باید در هنگام خرید لپتاپ گیمینگ در نظر بگیرید، پردازنده گرافیکی یا GPU(Graphics Processing Unit) است. نزدیکی قطعات به یکدیگر باعث میشود که در صورت ایجاد مشکلاتی همانند نوسانات برق یا آبخوردگی تمام قطعات لپ تاپ آسیب ببیند و شرکت ارائه دهنده لپ تاپ باید هزینه هنگفتی برای تعمیر و ارائه خدمات گارانتی و مرجوعی لپ تاپ ارائه بدهد. این هارد بهشکل چشمگیری باعث افزایش سرعت و کاهش زمان لودینگ میشود. یکی از دلایل گرانتر شدن لپ تاپهای گیمینگ در چند سال گذشته، افزایش شدید قیمت کارت گرافیک بوده است. لپ تاپهای سری اسپایر 3 شرکت ایسر قابلیت حمل بالایی دارند و همچنین به راحتی میتوانند از پس اکثر کارهای روزمرهی کاربران بر آیند.

خوب حالا اصلا مگر لپ تاپهای عادی یا الترابوکها با لپ تاپهای گیمینگ چه تفاوتی دارند؟ اکثر لپ تاپهای گیمینگ نیز از کارت گرافیکهای بالارده استفاده میکنند. ایسوس سعی کرده تا ضخامت حاشیههای صفحهنمایش را به حداقل برساند و از بیشترین فضای ممکن برای صفحه نمایش استفاده کند که این کار، به جذابیت و ظرافت محصول ختم شده است. این لپ تاپ های 60 میلیونی واقعا قدرتمند هستند و میتوانند هر کاری را برای شما انجام دهند. موارد اضافی زیادی وجود دارد که اگر به دنبال ارتقاء لپتاپ کاری معمولی و همچنین یک لپتاپ مخصوص بازی هستید، مانند وبکم Full HD 1080p که با Windows Hello سازگار است، ارزش توجه به Blade 15 Advanced 2021 را دارد. صفحه کلید این لپتاپ دارای نور پسزمینه از نوع RGB است و در کنارهها و پشت لپتاپ، شاهد منافذ تهویه هوا برای خنککنندگی بهتر هستیم. بنابراین خریدار باید با توجه به نیاز خود برای خریدار لپ تاپ اقدام به انتخاب نوع و مدل لپ تاپ نماید تا بتواند بهترین و به صرفهترین انتخاب را داشته باشد. بنابراین با اینکه عوامل اصلی یعنی پردازنده گرافیکی، پردازنده اصلی، هارد و رم در اولویت هستند، اما بد نیست نیمنگاهی به عوامل دیگر تشکیل دهنده یک لپ تاپ گیمینگ خوب بیاندازیم: رزولوشن، کیبورد، کارت صدا و فن.

اگر تجربهای در مورد بازی کردن با لپ تاپهای گیمینگ و تجربه کاربری که این لپ تاپها منتقل میکنند دارید به ما بگویید. در لپ تاپهای گیمینگ این موضوع به دلیل کارایی بالا و استفاده بیشتر، مشکلاتی را نسبت به لپ تاپهای استاندارد ایجاد میکند. در بازار امروز لپ تاپهای گیمینگ شما کمتر لپ تاپی با قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان پیدا میکنید که ویژگیهای مورد نظر و مناسب شما را نیز داشته باشد. هر برندی، برخی ویژگیهای مخصوص به خود دارد. مهمترین فاکتور در ویژگیهای سختافزاری یک دستگاه، پردازندهی آن است که وظیفه پردازش دادهها را به عهده دارد. گرافیک اختصاصی بالا: مهمترین عنصر یک لپ تاپ گیمینگ بهترین لپتاپ های گیمینگ CPU آن است. حال اصلا کارت گرافیک را چه کار با بیتکوین یا بازار کریپتو کارنسی؟ اگر شما مخاطب گرامی دانشجو یا دانش آموز هستید این لپ تاپ ها گزینه ای مقرون به صرفه به شمار میروند و قطعا تجربه ی خوبی هنگام کار کردن با این لپ تاپ ها خواهید داشت. این کمپانی تراشههای گرافیکی را تنها به صورت اختصاصی در مدلهای 16 اینچی خود قرار داده که از قیمت بالایی برخوردار میباشند. همچنین برخی از لپتاپها در زیر و کنار دکمهها چراغهای LED کوچکی دارند که هم کیبورد را زیباتر میکنند و هم میتوان با استفاده از آنها در تاریکی هم به راحتی گیم بازی کرد.

به این مثال توجه کنید : شرکت های ضعیف (البته لنوو جزو بهترین ها است) برای رسیدن به موقعیت برند های مطرح بدنبال تخفیف های ویژه و سود های حداقلی هستند که در این میان اگر بتوانید به کیفیت ساخت محصول دسترسی داشته باشید بی شک میتوانید بهترین گزینه را برای خرید پیش رو داشته باشید. در حقیقت دو برند لنوو و ایسوس بیشتر لپ تاپ های 60 میلیونی را تولید و عرضه کرده اند و رقابت بین این دو برند است. برند ایسوس، لنوو و ایسر بهترین لپ تاپهای گیمینگ را تولید میکنند. این دسته از افراد نیز به سوی لپ تاپهای گیمینگ گرایش دارند. یک نکتهی بسیار مهم در مورد این لپ تاپ حضور 128 گیگابایت حافظه SSD در کنار 1 ترابایت حافظه HDD است که برای محصولات حاضر در این محدوده قیمتی بسیار کمیاب است و موجب افزایش سرعت سیستم میشود. از آنجایی که معمولاً پردازنده گرافیکی را نمیتوان ارتقاء داد، باید یک لپ تاپ گیمینگ انتخاب کنید که پردازنده گرافیکی آن بتواند از پس سنگینترین بازیهای موجود در حال حاضر و حتی آینده، بربیاید! ممکن است میزان رم لپ تاپ در حال حاضر جوابگوی نیازهای شما سال بعد نباشد. همه برندهای خوبی هستند و هر کدوم لپ تاپ های فوق العاده ای دارند.

خرید لپ تاپ دانشجویی این روزها یکی از موضوعات داغ موتورهای جستجو است. با این وجود دلایل دیگر را نیز بخوانید. برخی با کارتهای گرافیکی فول سایز Nvidia GeForce RTX عرضه میشوند، در حالی که برخی دیگر به سراغ طرحهای کارآمدتر Max-Q میروند که شاسی نازکتر و (گاهی اوقات) فنهای ساکتتری دارند. باید گفت HP ویکتوس 16 دارای یک نسخه ارتقا یافته با پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti و رم 16 گیگابایتی بوده که قیمت آن هم به 1000 دلار نمیرسد. هرچند بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ خوب از پردازنده Core i9 استفاده میکنند اما CPUهای 5 و 7 هستهای هم هنگام اجرای اکثر بازیها جواب میدهند و مشکلی بهوجود نمیآورند. یک لپتاپ از قطعات زیادی تشکیل شده است و مجموع همه آنها با هم، عملکرد مورد انتظار را برای شما فراهم میکنند. اکنون شاید بپرسید در هنگام خرید یک لپتاپ گیمینگ به کدام مشخصهها باید توجه کنم؟ باتری آن هنگام بازی تا 5 ساعت شارژ نگه میدارد که زمان قابل توجهی محسوب میشود. لپ تاپ های که در رنج قیمت 60 میلیون تومان قرار دارند، حقیقتا قدرتمند و قابل استفاده برای تمامی فعالیت ها هستند.

بله؛ شما میتوانید با HP ویکتوس 16 به این مهم دست یابید. خرید یک لپتاپ گیمینگ، با توجه به قیمت و کارایی آن، تصمیمی مهم است. کارت صدا هم کیفیت صدا و اسپیکر لپتاپ را مشخص میکند و اگر کیفیت خوبی نداشته باشد، آنقدرها که باید، از بازی لذت نخواهید برد. همچنین در خرید یک لپ تاپ گیمینگ شما یک نمایشگر با کیفیت را نیز به دست میآورید. پردازنده Core i5 یا Core i3، کدام یک برای یک لپ تاپ دانشجویی مناسب تر است؟ لپ تاپهای دانشجویی و عادی یا حتی لپ تاپهای مهندسی و الترابوکها هم از سخت افزار مناسبی بهره میبرند و ضعیف نیستند؛ اما در حین حال به اندازهای که مورد نیاز است نیز قدرتمند نیستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار