بررسی انواع شیرآلات صنعتی پرکاربرد آهن‌آنلاین | kasrasaran

بررسی انواع شیرآلات صنعتی پرکاربرد آهن‌آنلاین | kasrasaran

گسکت های آب بندی ولو در قسمت های دیگری شامل بین درپوش و بدنه و … مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم دسته‌بندی شیرآلات صنعتی از لحاظ نوع حرکت را بررسی کنیم. در بالا نمای مقطعی یک نوع گلوب ولو است که بطور واضح اجزای اصلی آن را نمایش می‌دهد. نوع شیرهای گلوب همچنین به عنوان شیر کنترلی کشویی نیز شناخته می‌شود.

اگرچه برای قطع و وصل کردن جریان آب نیاز به اعمال فشار بیشتری دارد، اما نسبت به سایر انواع شیرآلات ساختمانی مشکل چکه کردن کمتری و عملکرد بهتری را خواهند داشت. در شیر های فشاری عمل اختلاط آب گرم و سرد با استفاده از دو اهرم انجام می شود. شیرآلات بهداشتی سرامیکی نسل جدیدی از شیرآلات ساختمانی لوکس و مدرن هستند. شیرآلات دیسکی  عمل اختلاط آب سرد و گرم را در داخل یک مخزن انجام می دهند که به آن کارتریج تعادل فشار گفته می شود. در انتهای این مخزن دو دیسک سرامیکی وجود دارد که با حرکت بالا و پایین شدت فشار آب را کنترل می‌کند. همچنین چرخش اهرم به سمت چپ و راست برای تنظیم دمای آب طراحی شده است.

ولوهای یا شیرها با حرکت دورانی

سادگی آن‌ها باعث می‌شود که با قیمت پایینی تولید شوند و به اجزای کمتری نیاز داشته پست عالی برای خواندن باشند. البته نقطه ضعف آنان نیز این است که نحوه طراحی‌شان، باعث می‌شود که کنترل دقیق آن‌ها مشکل باشد. یکی دیگر از شیرآلات صنعتی، گلوب ولو برای توقف، راه اندازی و تنظیم جریان سیال استفاده می شود. گلوب ولو در سیستم هایی استفاده می شود که کنترل جریان سیال مورد نیاز است و پیشگیری از نشتی نیز ضروری است. گلوب ولو در مقایسه با گیت ولو جریان را بهتر قطع می کند و از آن گران تر است. برای مطالعه بیشتر در مورد شیر کروی ها مقاله شیر کروی چیست و کاربرد انواع گلوب ولو را بخوانید.

  • یکی از روش های طبقه بندی شیرآلات صنعتی، دسته بندی آنها براساس اتصالات انتهایی شیر است.
  • محرک ممکن است دستی يا بوسيله فشار هوا و يا برق باشد.کاربرد اين نوع شيرها در واحدهايی که فشار آنها در حين کار کم باشد بسيار متداول است.
  • اما نوع دوم برای کنترل درجه حرارت، سیال را به دو قسمت تقسیم می‌کند.
  • اگرچه این شیرها در ابتدا برای فشار‌های پایین ساخته شده بودند، اما با استفاده از نشیمن‌گاه‌های آهنی می‌توان از این شیرها برای فشارهای بالا نیز استفاده کرد.
  • یک عیب شیرهای پلاگ، میزان پایین قابلیت اعمال کنترل بر روی جریان است.
در این صفحه تلاش کرده ایم تا انواع ولو و شیر صنعتی را همراه با کاربرد برای شما توضیح دهیم. اگر قصد خرید شیرآلات صنعیت را دارید فروشگاه خانی بزرگترین نمایندگی فروش شیرآلات صنعتی در خاورمیانه و ایران است که تمامی محصولات خود را با قیمتی ارزان و کیفیتی بسیار بالا عرضه میکند. برای بهره مندی از خدمات ما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با ما تماس بگیرید و از مشاوره متخصصین ما در حوزه بهترین شیرآلات صنعتی در بازار ایران بهره مند شوید. این شیرآلات ابزاری هستند که در صنعت برای قطع، وصل و کنترل جریان مایعات یا گازها در خطوط لوله کشی، استفاده می‌شوند. در برخی از شرایط، شیرآلاتی هستند که به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند تا از بروز حوادث غیرمترقبه پیشگیری کنند. یک ولو (Valve) یا شیر با کیفیت، سیالات را با کمترین مقاومت و افت فشار عبور می‌دهد.

شیر پروانه‌ ای فلنج‌ دار

این شیرآلات دارای کیفیت بالایی هستند و نسبت به دیگر انواع عملکرد بهتری دارند درنتیجه نیاز کمتری به تعمیر خواهند داشت. این شیرها از خانوادۀ ولوهای پینچ بوده و یکی از قدیمی ترین انواع شیرها هستند. برای مثال انواع دیافراگم چرمی این نوع از شیرآلات توسط رومی‌ها و یونانیان باستان  برای کنترل دمای حمام استفاده می‌شده‌است. شیرهای دیافراگمی از یک حرکت خطی ساقه برای قطع و وصل و همچنین کنترل جریان بهره برده و جهت کنترل جریان سیالِ حاوی جامدات معلق استفاده می‌شوند. پینچ ولو (Pinch valve) یک نوع شیر بوده که برای کنترل جریان سیال در لوله ها و تجهیزات مختلف استفاده می شود. این شیر دارای دوتیغه بوده و با چرخش آن ها، جریان سیال را ایجاد، مسدود یا کنترل می کند.

شیر توپی ردیوس بور

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار