انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید + قیمت نمایندگی فروش دوربین هایک ویژن-امن باش

همچنین، اتصال این دستگاه به دوربین از طریق کابل شبکه صورت می پذیرد. برخورداری از کیفیت تصویر بسیار بالا، استفاده از دوربین های مداربسته ip را با سیر صعودی همراه ساخته است. علاوه بر این، دوربین مداربسته تحت شبکه توانایی پردازش تصاویر را دارد. قیمت دوربین آنالوگ کمتر و مقرون به صرفه تر هست دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر را به یک ذخیره ساز دیجیتال یا DVR هدایت می کند که ویدیو را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند.

عنکبوت ها و دیگر حشرات به طور معمول به سمت گرمای LED های IR جذب می شوند و هرچه این نور گرمتر باشن این حشرات بیشتر جذب می شوند. این حشرات بر اثر تمایل به گرما بر روی لنز دوربین نشسته و باعث کاهش کیفیت تصویر می شوند. اما این مسئله کمتر در دوربین های EXIR دیده می شود زیرا ال ای دی های آن به صورت جداگانه از لنز قرار گرفته اند. همچنین برای مثال در مدل هایی مانند DS-2CD2342WD-I سطح کمتری برای اشغال توسط حشرات وجود دارد. نحوه انتشار نور IR در دوربین های مداربسته قدیمی به نحوی است که منجر به ایجاد یک الگوی دایره ای شکل از نور بر روی تصویر می شود و روشنایی بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است.

سیستم‌های آنالوگ

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 یک دوربین با کیفیت ۱۰۸۰p یا Full HD از شرکت داهوا است.در حال حاضر شرکت داهوا طیف گسترده ای از محصولات را متناسب با نیازهای مشتری برای سطوح مختلف امنیتی و مقیاس های پروژه تولید می کند. با مراجعه به بخش محصولات سایت دوربین مارکت می توانید از قیمت دوربین مداربسته مطلع شوید . همچنین دوربین مارکت هم چنین برای خریداران عزیزی که قیمت دوربین مدار بسته برایشان مهم است، لیست کاملی پیشنهاد می کند که در آندوربین مدار بسته ارزانبا قیمت های مقرون به صرفه وجود دارد و مشتریان عزیز می توانند از آن ها استفاده کنند. این دوربین مداربسته با ارائه یک تصویر کلی و یک پارچه از اتاق یک فضای متوسط را به خوبی پوشش می دهد؛ به عبارتی دیگر با وجود دوربین مدار بسته پانوراما دیگر نیاز به چند دوربین مداربسته برای پوشش دهی تمام زوایای اتاق نیست. این دوربین مداربسته از قرار دادن چند لنز دوربین مداربسته در کنار هم ساخته شده است تا تصویری پانورامیک خارج شود. برخلاف دوربین های مداربسته مناسب برای جاده ها، در مقیاس کوچکتر و کم حجم تر در خیابان ها و معابر از دوربین های مداربسته پلاک خوان تحت شبکه پیشرفته برای ثبت پلاک وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی متخلف، استفاده می شود.

  • همان طور که می دانیم دوربین های مدار بسته به دو نوع اصلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند.
  • (رزولوشن تصویر ۲ مگاپیکسل)در این چیپ ها تنظیمات انجام شده توسط منو دوربین قابل ملاحظه می باشند.
  • AWB Function این ویژگی سبب تطابق رنگ های زمینه در تصویر با نور موجود در محیط می گردد.
  • به طور خلاصه، تکنولوژی Starlight در دوربین های دوربین مدار بسته دوربین را قادر می سازد تا یک تصویر رنگی را در شرایط کم نور در اختیار شما قرار دهد.
  • مشخص کردن تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز آن مجموعه که چه نوع دوربین مداربسته ای استفاده شود .
  • دوربین های مداربسته آنالوگ عموما دارای کیفیت تصویر ضعیفی هستند و برای کاربری های بسیار اولیه مناسب هستند.

دوربین‌های 4K یا Ultra-HD (یا UHD) کمی گران هستند اما بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند. قابلیت پخش همزمان در چندین نمایشگر، رصد و تعقیب سوژه، یافتن اشیاء گم شده، رفع محدودیت اشیاء، اتصال به سیستم های کنترل تردد، اتصال به آنتن مرکزی و قابلیت های دیگر همگی میتوانند از مشخصات دستگاه های ضبط دیجیتال DVR و NVR باشند. دستگاه های NVR معمولا تکنولوژی هایی مانند خط عبوری فرضی، پلاک خوان، تشخیص چهره، اتصال به سیستم های تردد، ذخیره در کلود و امکانات دیگری را پشتیبانی می نماید.

همچنین قابلیت تعامل، در بسیاری از CCTV مدرن ، اضافه شده‌ است، به طوری که در برخی از مدل‌های آن، اسپیکر‌هایی تعبیه شده است و کاربر، با استفاده از آن می‌تواند با محیط ارتباط برقرار کند و با انسان‌های روبروی دوربین، از راه سایت امن باش دور صحبت کند. پردازنده تصویر یکی از مهترین بخش ها در تعیین کیفیت تصویر دوربین مداربسته می باشد. در دوربین های مداربسته AHD معمولا از ۳ نوع پردازنده استفاده می شود.

توجه داشته باشید که دستگاه 5 کاناله در بازار موجود نیست، بنابراین لازم است که دستگاهی با تعداد کانال‌های بیشتر را تهیه نمایید. همانطور که گفتیم از محصولات هایک ویژن بیشتر برای صنایع و سازمان‌های بزرگ استفاده می‌شود، در صورتی که شما می‌توانید محصولات و دوربین مداربسته هایلوک را در هر جایی حتی در یک مغازه کوچک نیز استفاده کنید. ضمنا آن چه امروزه در بازار ایران بیشتر وجود دارد محصولات هایلوک است و یکی از دلایل قیمت بالاتر محصولات هایک ویژن، واردات کمتر آن است. بدون شک دوربین مداربسته هایلوک در میان دوربین‌های مداربسته هم رده خود، یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها را دارد و همین موضوع باعث شده است که در کشورهای درحال توسعه مانند ایران، حجم استقبال از این محصول خیلی بالا باشد.

انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید + قیمت نمایندگی فروش دوربین هایک ویژن-امن باش

در ابتدا تنها دوربین های مداربسته آنالوگ (غیر دیجیتال) ساخته شده بودند که کیفیت پایین تصاویر و عدم دسترسی به شبکه از معایب آن به شمار می رفت. تا اینکه در سال 1996 شرکت AXIS ایالات متحده آمریکا اقدام به ساخت دوربین های مداربسته تحت شبکه با استاندارد HTTPS بر بستر سیستم عامل Linux نمود. امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند.

تکنولوژی ROI تضمین می کند که اطلاعات مهم از بین نرفته، و می تواند به طور موثری عمل فشرده سازی داده ها را انجام دهد، و مشکلات ناشی از میزان فشرده سازی و کیفیت تصویر را حل کند. اگر دوربین در فضای داخلی ساختمان نصب شود، ارتفاع نصب چندان زیاد نخواهد بود. بنابراین تنظیم و استفاده از تشخیص نفوذ کارآمدتر از عبور از خط خواهد بود. یکی از قابلیت هایی که در سیستم هوشمند دورین­های IP پشتیبانی می­شود، تشخیص نفوذ یا همان Intrusion detection است.

نوع پنجم: دوربین مداربسته لامپی

از سری دوربین های پر کاربرد برای کاربری خانگی دوربین بیبی کم است که با نصب آن در محیط مورد نظر امکان کنترل و نظارت بر کودک، سالمند یا پرستار آنها وجود دارد. این دوربین با زاویه 180 و 360 درجه از تمام زوایا تصویر برداری می کند، بنابراین برای پوشش محیط به تعداد دوربین مداربسته کمتری نیاز دارید. دوربین Fisheye از مقاومت کمی برخوردار و برای نصب در فضاهای داخلی و محیط های بزرگ و پر تردد بسیار مناسب است.

برای اتصال تجهیزات دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی از دستگاه مدولاتور استفاده می گردد. در واقع مدولاتور دستگاهی برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی آنتن مرکزی است. با وجود اینکه تکنولوژی POC دارای مزایای چشمگیری است اما طبیعتا دارای محدودیت هایی هم هست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار