آنتی اسکالانت چیست؟ خرید و قیمت آنتی ro پاکان پالایش

آنتی اسکالانت چیست؟ خرید و قیمت آنتی ro پاکان پالایش

مواد ضد رسوب در مرحله ی پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی نقش بسیار مهمی دارد. در این دستگاه تکنولوژی اسمز معکوس بی نقص ترین نوع فیلتر کردن و تصفیه آب محسوب می شود. مقدار دوز مشخص شده آنتی اسکالانت برای دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن را باید با مقداری آب تصفیه شده ترکیب و رقیق کرد و سپس توسط پمپ دوزینگ به داخل سیستم تزریق نمود. محل دقیق تزریق این ماده شیمیایی، بعد از فیلتر شنی و قبل از فیلتر میکرونی می باشد. سیستم های اسمز معکوس بعد از مدتی دچار رسوب و گرفتگی می شوند زیرا آب تصفیه نشده مملو از املاح معدنی و نمک است. برای جلوگیری از انتقال این رسوب به ممبران و کاهش عملکرد و راندمان آن، آنتی اسکالانت به آب ورودی به اسمز معکوس تزریق می شود و مانع نشست این رسوبات بر روی ممبران می شود.

  • بطور معمول در آب ورودی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، نمک‌های محلول وجود دارد و این نمک‌ها باعث ایجاد رسوب و نهایتاً گرفتگی روزنه های میکرونی پلی آمید ممبران های دستگاه اسمز معکوس و اصطلاحاً پدیده scalling ایجاد می‌گردد.
  • علاوه بر این، سازگاری آنتی اسکالانت انتخاب شده با فیلتر ممبران دستگاه مهم است، زیرا چنانچه از ضد رسوبی ناسازگار با ممبران استفاده شود، منجر به ایجاد گرفتگی و فولینگ بر سطح آن خواهد شد.
  • استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان ضد رسوب در سیستم اسمز معکوس کاربرد دارد و استفاده از آن برای جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی ممبران و افزایش راندمان تصفیه الزامی می باشد.
  • مواد رسوب زدای غیرمتداول دیگری که می توانند موجب فولینگ یا گرفتگی غشای فیلترها شوند، ترکیبابی نظیر کلسیم فسفات و کلسیم فلوراید هستند.
  • برای حفظ سلامت خود و محیط کار، ضروری است تا کلیه نکات ایمنی کار با مواد شیمیایی را بدانیم و آنها را رعایت کنیم.

آنتی اسکالانت پایه پلیمری جهت جلوگیری از ایجاد رسوب در آبهای دریا، آب های لب شور و نیز آب هایی با سختی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. اسید به دلیل قیمت بالای که دارد اگر به مغازه و تجهیزات اضافه شود، مرقوم به صرفه نمی باشد. بیش از اندازه دی اکسید کربن موجود در نفوذ سیستم های تغذیه شده با اسید هزینه تولید مجدد تبادل یونی را افزایش می دهد. آنتی اسکالانت ها تقریبا محصولاتی ارزان می باشند و هزینه اضافی در بر ندارند. هنگامی که آنتی اسکالانت را با اسید مقایسه می کنند مهمترین تفاوت و مشکل تفاوت قیمت آن ها می باشد.

ضد رسوب آب در آنتی اسکالانت

رسوبات کمتری روی غشا تشکیل می شود در نتیجه طول عمر آن را افزایش می دهد و در نتیجه آن طول عمر پمپ تصفیه نیز افزایش می یابد. آنتی اسکالانت در مرحله ی پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی نقش بسیار مهمی دارد. شما می توانید جهت خرید آنتی اسکالانت فلوکن با تضمین اصالت و بهترین قیمت آنتی اسکالانت ،با کارشناسان مجموعه اوسینا شیمی تماس حاصل فرمایید. استفاده نکردن از آنتی اسکالانت باعث می شود طول عمر دستگاه و سیستم تصفیه آب کاهش یابد و آب خروجی بی کیفیت و از نظر حجمی کم باشد.

فیلتر محصولات

این ترکیبات به صورت مایع بی رنگ تا زرد کمرنگ و بدون بو هستند که دارای pH اسیدی و در حدود 1.5 و یا بیشتر است. تکنولوژی antiscalant ها برای سیستم های RO از شیمی استفاده شده در بویلر ها و سیستم های خنک کننده آنتی اسکالانت استفاده می کند. با توجه به شیمی و نوع موادی که برای ساخت ضد رسوب ها به کار گرفته می شود متفاوت است بازده عملکرد این مواد نیز متغیر است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام دقیق قیمت انواع مختلف آنتی اسکالانت های موجود در بازار با کارشناسان شرکت فنی مهندسی ایکو تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان نیز بهره مند شوید.

ضدرسوب ترین موادشیمیایی، پلیمرهای آلی ساخته شده (به عنوان مثال پلی اکریلیک اسید، اسیدهای کربوکسیلیک، پلی آمید اسیدها و…) هستند. این مواد واکنش بین کلسیم، منیزیم و بی کربنات را به تاخیر می اندازند در نتیجه رسوب تشکیل نمی شود. آنتی اسکالانت یکی از ترکیبات شیمیایی پر کاربرد در صنعت می باشد که عمده کاربرد آن در تصفیه آب و به منظور جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه های تصفیه آب می باشد. این محصولات دارای مواد بازدارنده رسوب هستند و مانع از ایجاد رسوب روی ممبران های دستگاه اسمز معکوس RO و سیستم های نانو فیلتراسیون شده که در جلوگیری از تشکیل رسوبات غیر آلی مانند کربنات – کلسیم و آهن نقش به سزایی دارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار