آسانسور کششی چیست راهنمای انتخاب انواع آسانسورهای کششی

خدماتی که می تواند سطح بسیار متفاوتی از کیفیت را در زمینه انواع دستگاه های بالابر و آسانسور در اختیار شما قرار دهد. این سیم فولادی برای جا به جا کردن آسانسور بین طبقات مورد استفاده قرار میگیرد. سیم بکسل ها در دو نوع سیم بکسل هسته فیبری و سیم بکسل هسته فولادی وجود دارند. هسته ی فولادی نسبت به هسته ی فیبری از مقاومت بیشتری برخوردار است. سیم بکسل را به نوعی می سازند که استقامت بالایی داشته و در برابر حرارت نیز بتواند مقاومت بالایی از خودش نشان دهد. بر خلاف تصور غلط عموم، اگر سه سیم هم پاره شوند، باز سیم آخر می تواند وزن کابین را تحمل نماید.

درواقع واسط بین موتور و کابین، گیربکس است.سرعت کار موتورهای گیربکسی در میان انواع موتورهای دیگر بالاست. آسانسورهای اولیه در زمان رضاشاه و در ساختمانهای میدان سپه و باشگاه افسران ایجاد شد.با رونق صنعت آپارتمان سازی در ایران در اواسط دهه‌ی 30، صنعت آسانسور جای خود را در ایران محکم کرد. در اواسط دهه چهل نیز اولین کارگاه تولید درب و کابین آسانسور در ایران تاسیس شد. آسانسورهای پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه است که توسط موتور به حرکت در می‌آیند و آسانسور را جابه‌جا می‌کند. این انواع آسانسورها دارای ایمنی بسیار بالایی هستند؛ به صورتی که می‌توان از این آسانسورها به ‌عنوان آسانسورهای بدون سقوط یاد کرد.

این آسانسورها قادرند از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند. این آسانسورها قابلیت کار تا ارتفاع ۵۰۰ متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های ۱ و ۱٫۵ و ۲ تن تولید می‌شوند. در ساختمان‌های بلندمرتبه جهت انتقال نفرات و مصالح بعد از اتمام سازه ساختمان و از ابتدای شروع کار در ساختمان از آسانسورهای ویژه بار و نفر استفاده می‌گردد. این آسانسورها در انتقال پرسنل کارگاه و لوازم و مصالح به طبقات بسیار مؤثر بوده و موجب تسریع عملیات ساختمانی می‌گردند.

شستي های احضار کابين و نشان دهنده هاي طبقات آسانسور

بی شک استفاده از این مدل بالابرها یک سری از مزیت هایی را در مقایسه با بالابرهای گیربکسی دارد. همچنین در نظر داشته باشید که بالابرهای مذکور از راندمان بسیار بالایی برخوردار هستند، در حالی که مصرف انرژی این محصولات نیز بسیار پایین است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهنمای خرید بالابرهای گیرلس هستند چرا که به خوبی می دانند برای نصب این مدل از تجهیزات، به موتورخانه نیاز ندارند و همچنین هزینه های تعمیرات و نگهداری بسیار کمتری را نیز پرداخت خواهند کرد.

آسانسور کششی چیست راهنمای انتخاب انواع آسانسورهای کششی

در آسانسورهای کششی نیز بریک سرسیم ‌بکسل، کابین آسانسور وبر سردیگر، کادر وزنه و سیم بکسل از روی فلکه موتور عبور می‌کند.در آسانسور کششی، از موتور آسانسور، برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور و از کادر وزنه، برای کاهش فشار وارد بر موتور استفاده می‌شود. در این سیستم همواره وزن وزنه‌ها ثابت و برابر هستند؛ به همین خاطر با وارد کردن نیروی بسیار کمی به هر طرف، سیستم جابه‌جا می‌شود. به همین خاطر، در این نوع آسانسور به موتوری با قدرت حالت قبل نیاز خواهیم داشت و این امر باعث بهینه‌سازی در مصرف انرژی خواهد شد.در این نوع آسانسورها به فضایی به اسم موتورخانه برای قرار گرفتن کادر وزنه درون چاه آسانسور احتیاج داریم. شرکت آسانسور بهران واقع در شهرک پرند بوده و از اوایل دهه ی شصت شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت جز اولین شرکت های فعال در زمینه ی آسانسور و پله برقی در ایران می باشد.

برای تهیه هر یک از اجزای آسانسور بهتر است با آسانسور 1 هماهنگ کنید تا بتوانید اجزا و قطعات باکیفیت را برای آسانسور خود خریداری کنید. تراول کابل یک کابل وصل شده به تابلوفرمان و زیر کابین است و وظیفه ایجاد ارتباط میان کابین و مدار را بر عهده دارد. اما توجه داشته باشید که کم شدن تراول کابل ( کمتر از 12 رشته ) سبب گره خوردن تراول کابل خواهد شد.

معنی دکمه های آسانسور در شاخص طبقات

از قبیل درب ها، کف کابین، آیینه، صفحه نمایشگر و پنل، سقف کابین، دیواره ها، دستگیره ها و اینجا …. از جمله لوازم و تجهیزاتی است که با وجود فانتزی بودن و برخورداری از دکوراسیون جذاب می تواند باعث شیک شدن ظاهر آسانسور شود. لازم به ذکر است که شرکت هیرو آسانسور در زمینه ساخت آسانسورهای شیک تلاش های بسیاری به عمل آورده است و نتیجه آن طراحی و ساخت سیستم هایی است که ظاهری بسیاری شیک و مدرن دارند. پس از آن که ابعاد و سایزهای سیستم طراحی شد، در فاز دوم باید پارامترهای فنی قطعات به طور دقیق مشخص شود. ابعادی که برای کابین، درب ها و چاهک طراحی شده است از جمله پارامترهای مهمی هستند که می تواند در انتخاب پارامترهای فنی قطعات تاثیرگزار باشد.

  • کابین آسانسور همان اتاقکی است که بار یا مسافران درون آن قرار میگیرند و جابه جا میشوند.
  • در ادامه بحث توضیحی در مورد ساخته شدن این وسیله به شما عزیزان خواهیم داد.
  • در ته چاله یا گودال آسانسور باید ضرب گیرهای مناسب تعبیه شده باشد.
  • در ماشین آت‌وود همواره وزن وزنه‌ها ثابت و برابر هستند؛ به همین خاطر با وارد کردن نیروی بسیار کمی به هر طرف، سیستم جابه‌جا می‌شود.
  • موتور گیربکس بهران پر طرف دار ترین و پر فروش ترین موتور آسانسور گیربکس در ایران است .

ویژگی های متفاوت کابین آسانسور استیل را بشناسید کابین آسانسور استیل با ویژگی های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرافت و زیبایی در طراحی کابین آسانسور می تواند یکی از ویژگی های مثبت برای مشتریان و کاربران ساختمان باشد. سرویس آسانسور به صورت دوره ای با بازه زمانی حداقل یکبار در ماه بایستی انجام شود . البته بعضی از قسمت های آسانسور نیاز به بازدید سه ماهه ، شش ماهه و سالیانه دارد که همه ی ای موارد بایستی حتماً در یک دوره قرارداد سالیانه سرویس و نگهداری آسانسور، انجام شود . داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با یک شرکت معتبر دارای پروانه طراحی و مونتاژ و انجام بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان اجباری می باشد.

در سال 1852 بود که فردی به نام الیشا اوتیس توانست سطح جدیدی از امنیت را در آسانسور پدید آورد. آسانسور ایمنی که اوتیس معرفی کرد، در صورت قطعی کابل، ترمز های تعبیه شده به صورت خودکار فعال شده و از سقوط ناگهانی جلوگیری می کنند و آسانسور هیچگاه خساراتی مانند قبل به بار نمی آورد. کاری که اوتیس برای صنعت آسانسور و امنیت آن کرد، راه استفاده بدون نگرانی از آسانسور را هموار کرد. ترمز های خودکار امروزه همچنان جزئی مهم از سیستم امنیت آسانسور محسوب می شوند.

شرکت ایران شیندلر که بیشتر سهام آن متعلق به بانکهاست با ملی شدن بانک‌ها عملاً دولتی می‌شود و توسط وزارت مسکن و شهرسازی اداره می‌شود. کارشناسان خارجی از ایران می‌روند و ایران تحریم اقتصادی می‌شود و واردات قطع می‌شود. لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع، با ارائهٔ منابع معتبر به بهبود این مقاله کمک کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار