بههمین دلیل است که در بارنامههای صادره برای FCL جملهی «توسط فرستنده بارچینی و بارشماری شده است» SHIPPER’S LOAD, STOWED AND COUNT درج میگردد. جالب آنکه در مواقعی نیز که یک کانتینر با چند محموله و متعلق به چند مشتری اما توسط خودشان بارگیری میشود، از نظر حملکننده(نه بارفرابر) بازهم FCL محسوب میشود. از لحاظ مقامهای بندر نیز، چنین کانتینری که بهصورت پر وارد محوطهی بندر گردیده و آمادهی بارگیری است FCL بهحساب میآید.
در ادامه مروری بر اصطلاحات خاص این حوزه میاندازیم تا به خوبی نسبت به این اصطلاحات شناخت پیدا کنید. فرستندهگان كالا ، ممكن است بارفرابر ، حملكنندهگان بدون كشتي ، يا صاحب كالا باشند. دريك مسير، اغلب، چند كشتي، از يك شركت، فعال هستند، و يكي پس از ديگري، با فواصل زماني مشخص، بنادر موردنظر را، تحت پوشش قرار ميدهند.
حمل و نقل دریایی
اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics
ما در این مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی ستاره آبی دریا نگاهی به حمل و نقل شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک دریایی انداختیم. همچنین مرور بر برخی از مهمترین اصطلاحات حمل و نقل دریایی داشتیم تا شناخت مناسبی به این اصطلاحات پیدا کنید. یکی از اصطلاحات حمل و نقل دریایی خطوط کشتیرانی LINER است و به شرکتهایی اطلاق میشود که دارای کشتی و برنامهی منظم حمل هستند و میان بنادر معینی، تردد دارند. کشتی های این شرکت ها در خطوط منظم و در یک مسیر معین و با برنامهی زمانی از پیش تعیینشده، کالا یا مسافر را حمل میکنند. حمل و نقل یکی از مهمترین فعالیتهای روزانه است که بخشهای مختلفی با آن درگیر هستند. وچود دریا به دلیل دسترسی آسان به کشورهای دیگر برای هر کشوری مزیتی بزرگ محسوب میشود و برقراری حمل و نقل دریایی باعث میشود که چرخهای اقتصاد یک کشور راحتتر بچرخد.
- این اصطلاح، یکی از اصطلاحاتی است که در به حوزه قیمت در حمل و نقل دریایی اشاره دارد.
- ممکن است این تحویل گیرنده، گمرک، یک کشتی دیگر یا خریدار باشد.
- لشینگ بارشامل طنابها، سیم ها، بافتهها، باندها، تسمهها یا زنجیرها، پیچ های بطری و سایر دستگاههای کششی و نگهدارنده که بیشتر در کشتیهای کانتینری استفاده میشود.
- گیرندهی کالا، میتواند خریدار، کارگزار، یا نمایندهی خریدار باشد.
- در خطوط منظم باري، بيشتر، كشتيهاي رو-رو (RO-RO)، كانتينربر ، و كالاي عمومي فعال هستند.
در این استاندارد طبقهبندی کالا برحسب معیارهای سازمان ملل و در مبادلات بینالمللی بهمنظور مقایسه و تحلیل اقتصادی کالاهای مبادلهشده، برحسب طبقهها معین و تعریف شده است. خدمات مکمل حمل از یک مبدا داخلی یا بندر فرعی به بندرگاه اصلی و محل استقرار کشتی خط یا از خطوط فرعی به خط اصلی. بنابراین با توجه به حجم کانتینرها که 20 فوت و 40 فوت هستند، درصورتیکه حجم بار یک مشتری از 20 فوت کمتر باشد، بار وی در کنار بار سایر صاحبان کالا به صورت مشترک(گروپاژ) حمل خواهد شد. حتی در مواقعی که کانتینر پر نشده باشد، منوط به این که فقط حاوی بار یک فرستنده باشد «کانتینر پر» یا FCL تلقی میشود. از لحاظ حملکننده هرگاه کانتینر توسط فرستندهی کالا بارگیری و بارچینی شده باشد و نه توسط حملکننده یا پیمانکاران او FCL نامیده میشود. دراین حالت از نظر او تفاوتی نمیکند که نصف یا ربع چنین کانتینری پر شده باشد یا تمام آن.
رزومه شرکت
در خطوط منظم باري، بيشتر، كشتيهاي رو-رو (RO-RO)، كانتينربر ، و كالاي عمومي فعال هستند. ادارهی يك خط، وظيفه و كار دشواري است، و مستلزم تبادل انبوهي از اطلاعات، و تهيهی اسناد حمل، براي صدها محموله، در هر سفر است. منظور از دریای سرزمینی دریای ساحلی موضوع ماده ۳ قانون اصلاح قانون تعیین حدود آب های ساحلی و منطقه نظارت مصوب ۲۲ فروردین ۱۳۳۸ هجری شمسی می باشد. به بندری گفته میشود که عملیات حمل کانتینرهای پر، یا نیمهپر (LCL و FCL) در آنجا انجام میشود. کل محمولهی یک کانتینر است، که از جانب یک فرستنده برای یک گیرنده ارسال میگردد و میتواند بهصورت DOOR TO DOOR حمل شود.